مدیر انتشارت قدیانی

موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاه فیزیکی تهران را از حالت فروشگاهی خارج می‌کند

۱۴۰۰/۱۰/۲۰ - ۰۹:۱۳:۱۱
کد خبر: ۱۲۸۴۳۵۴
موفقیت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نمایشگاه فیزیکی تهران را از حالت فروشگاهی خارج می‌کند
نادر قدیانی بیان کرد: آرزو دارم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به لحاظ فروش کتاب برای ناشران و خرید کتاب برای مردم به حدی موفق عمل کند که نمایشگاه فیزیکی تهران از حالت فروشگاهی خارج شود و صرفا نمایشگاه باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نادر قدیانی (مدیر انتشارت قدیانی) درباره تجربه این انتشارات از برگزاری «اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» اظهار کرد: در این شیوه از برگزاری نمایشگاه در وقت خریداران کتاب و هزینه‌های ناشران و متولیان برگزاری صرفه‌جویی شد؛ مردم از دورترین تا نزدیک‌ترین نقطه کشور بدون پرداخت هزینه‌ای برای پست، کتاب‌ها را به صورت رایگان دریافت کردند. اما در تمام طول سال بخش زیادی از  وقت ناشران صرف ثبت‌نام، غرفه‌بندی، چاپ کتاب‌های جدید، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تهیه‌ کاتالوگ و بروشور و... برای حضور در نمایشگاه فیزیکی کتاب می‌شود.

او با بیان این‌که به اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نمره بیست می‌دهم، عنوان کرد: نخستین تجربه ما در برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت مجازی بود و قبل از آن در این زمینه تجربه‌ و اندوخته‌ای نداشته و شناختی نسبت به چالش‌ها و فراز و فرودهای آن نداشتیم. اما با اطلاعات و دانشی که از این نمایشگاه کسب کردیم در دومین دوره آن می‌توانیم به نحو بهتر و شایسته‌تری عمل کنیم تا نمایشگاهی در خور و شایسته ویژه خریداران کتاب در کشور برپا کنیم. در این صورت ارتباط بین ناشر و خریدار هموار و زمینه‌ای برای تعاملات بعدی بین آنها فراهم می‌شود.

مدیر انتشارت قدیانی ادامه داد: باید در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران زیرساخت‌های نرم‌افزاری خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران پاسخگوی استقبال مردم باشد و آنها را از خرید مجازی کتاب دلسرد نکند. تحقق این امر مستلزم هماهنگی و همکاری بین نهادهای متولی برگزاری نمایشگاه است.

او همچنین بیان کرد: آرزو دارم نمایشگاه مجازی کتاب تهران به لحاظ فروش کتاب برای ناشران و خرید کتاب برای مردم به حدی موفق عمل کند که نمایشگاه فیزیکی تهران از حالت فروشگاهی خارج شود و صرفا نمایشگاه باشد. همچنین هزینه‌ها و بودجه‌های نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب باید صرف تقویت زیرساخت‌ها و امور زیربنایی برای خرید کتاب در کشور شود.

نادر قدیانی در پایان سخنان خود گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب همه چیز ثبت ‌شده است و هر خریدار می‌تواند با کد ملی کتاب یا کتاب‌های دلخواه خود را خریداری کند؛ در نتیجه به طور شفاف اطلاعاتی از موضوع و عناوین خریداری شده، خریداران، گروه‌های سنی، محل سکونت، جنس و... مشخص است و ناشران در درجه اول با استناد به این آمار می‌توانند مخاطب‌سنجی کنند و متولیان نیز می‌توانند با تکیه به این اطلاعات سیاست‌گذاری های مناسب فرهنگی را در دستور کار قرار دهند. 

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام//

نظر شما