حسین تراب‌نژاد در گفت‌وگو با برنا:

«ضد» با همه فیلم‌های سیاسی تفاوت دارد/ قصه این فیلم در یکی از بحرانی‌ترین دوران دهه ۱۳۶۰ روایت می‌شود

۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۴۴۷۵
«ضد» با همه فیلم‌های سیاسی تفاوت دارد/ قصه این فیلم در یکی از بحرانی‌ترین دوران دهه ۱۳۶۰ روایت می‌شود
حسین تراب‌نژاد با اشاره به اینکه فیلم سینمایی «ضد» روایتگر قصه‌ای سیاسی در یکی از بحرانی‌ترین دوران دهه 1360 است تأکید کرد که این فیلم با دیگر آثار سیاسی تفاوت دارد.

حسین تراب‌نژاد فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «ضد» به عنوان نویسنده در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: قصه فیلم سینمایی «ضد» در یکی از بحرانی‌ترین دوران دهه 1360 روایت می‌شود؛ در واقع قصه‌‌ این فیلم سینمایی از اسفند سال 1359 آغاز می‌شود و تا اواخر سال 1360 ادامه دارد.

تراب‌نژاد خاطرنشان کرد: فیلم «ضد» روایتگر قصه‌ای از حزب جمهوری است. در تحقیق و پژوهش برای موضوع و داستانی که مدنظر داشتیم جواد موگویی که خود یکی از پژوهشگران تاریخ انقلاب است با ما همکاری داشت و یکی از مهم‌ترین منابع تحقیق ما به حساب می‌آید. علاوه بر این به شخصه درباره سازمان مجاهدین هم چند کتاب خوانده‌ام و تحقیقات دیگری هم درباره این موضوع داشتم.

وی افزود: فیلم سینمایی «ضد» با همه آثار سیاسی که تا امروز ساخته شده‌اند، تفاوت دارد. در این فیلم ما یک رابطه عاشقانه را در بستر اتفاقات سیاسی روایت کرده‌ایم و در کنار آن به نوعی به سازمان مجاهدین نیز پرداخته‌ایم و درباره برخی مسائل نگاه تحلیلی داشته‌ایم. داستان «ضد» یک ماجرای تخیلی است که در بستری از ماجراها و جزییات واقعی اتفاق می افتد.

این نویسنده در ادامه درباره عنوان فیلم «ضد» و ارتباط آن با اثر مطرح کاستا گاوراس گفت: عنوان فیلم «زد» به کارگردانی کاستا گاوراس در واقع یک حرف انگلیسی است و عنوان فیلم ما معنای مخالفت و ضدیت دارد که تنها در بیان به هم شبیه هستند. عنوان فیلم «ضد» با اثر کاستا گاوراس هیچ ارتباطی ندارد و قصد اشاره به این فیلم را هم نداشتیم.

تراب‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: درباره فیلمی «ضد» نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم چرا که خودم نویسنده آن هستم اما به شخصه به عنوان نویسنده اثر از نتیجه کار راضی هستم و امیدوارم مخاطبان سینما هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز