کوسه غراوی:

نقش پرس تی وی در ایجاد اتحاد بین برادران شیعی و اهل سنت ستودنی است / که هر جای دنیا صحبت از پرس تی وی باشد، ایران در ذهن ها تداعی می شود

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۰۸:۴۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۹۷۹۰
نقش پرس تی وی در ایجاد اتحاد بین برادران شیعی و اهل سنت ستودنی است / که هر جای دنیا صحبت از پرس تی وی باشد، ایران در ذهن ها تداعی می شود
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به نقش پرس تی وی در ایجاد اتحاد و وحدت بین مسلمانان شیعی و اهل سنت پرداخت و اظهار امیدواری کرد که سایر کشورهای مسلمان با ایجاد رسانه های مشابه بتوانند از ایجاد تفرقه بین برادران مسلمان خود جلوگیری کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ شهرام کوسه غراوی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه پرس تی وی یک شخصیت و پرستیژ محترمانه در سطح بین الملل دارد، گفت: پرس تی وی به عنوان یک شبکه جهانی و اثرگذار در جایگاهی که رسالتش بوده، توانسته به خوبی عمل کند و بازخوردها هم نسبت به عمکلرد این شبکه در بسیاری از کشورها مشخص است.

وی به نقش پرس تی وی در ایجاد اتحاد و وحدت بین مسلمانان شیعی و اهل سنت پرداخت و اظهار امیدواری کرد که سایر کشورهای مسلمان با ایجاد رسانه های مشابه بتوانند از ایجاد تفرقه بین برادران مسلمان خود جلوگیری کنند. او ادامه داد: جمعیت مسلمانان در دنیا بالغ بر یک میلیارد نفر است و اگر این هم گرایی ایجاد شود، قدرت های دیگر در مقابل اسلام حرفی برای گفتن ندارند. داعش، القاعده و سایر گروه های مشابه در نتیجه این تفرقه ها ایجاد شده اند.

کوسه غراوی در پاسخ به این سوال که پرس تی وی در راستای انتقال گفتمان انقلاب اسلامی چه امکاناتی در دست دارد، گفت: اصلی ترین موضوع منابع انسانی است که می تواند در انتقال گفتمان نقش داشته باشد؛ افرادی که توان ذهنی و فکری انتقال این گفتمان را دارند باید به کار گرفته شوند. ما در جمهوری اسلامی افراد بسیار توانمند و با استعدادی داریم منتها همه موارد آن تونل ارتباطات و ابزارهای لازم خودش را می خواهد.

وی در مورد عملکرد پرس تی وی طی سال ها فعالیت این شبکه گفت: دیگران ممکن است از منظر دیگری نگاه کنند، اما نگاه من این است که با توجه به این همه تحریم و فشارهایی که بوده است،  پرس تی وی توانسته خودش را نشان دهد و در واقع به هویتی برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است به گونه ای که هر جای دنیا صحبت از پرس تی وی باشد، ایران در ذهن ها تداعی می شود، این افتخار بزرگی برای این شبکه است.

کوسه غراوی با عنوان اینکه گفتمان ما در حوزه سیاست خارجی فراز و نشیب زیادی داشته است، گفت: نقشی که رسانه های برون مرزی می توانند داشته باشند، انعکاس رویدادهای مثبتی است که در جمهوری اسلامی ایران جریان دارد. ممکن است به واسطه تحریم و فشارهای اقتصادی ناهماهنگی در دستگاه ها ایجاد شده باشد اما نباید فراموش کنیم که در منطقه همچنان ابرقدرت هستیم و این را باید شبکه های برون مرزی انعکاس دهند.

وی در همین باره خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر نقطه ای که پا گذاشته با موفقیت همراه بوده است؛ آرامش حاکم بر سوریه و عراق شاهد این ادعا است. توانایی که سردار شهید سلیمانی داشتند، نشان داد که در ایران افراد توانمند همچون این شهید عزیز وجود دارد و رسانه های برون مرزی باید این ها را منعکس کنند.

 کوسه غراوی گفت: گرچه رسانه های معاند همچون ایران اینترنشنال و بی بی سی مدام در پی تخریب جمهوری اسلامی ایران هستند، اما قطعا ما توانمندتر از تمام آنچه که آنها فکر می کنند، هستیم و درآینده خیلی نزدیک همه این موضوعات با درایت مقام معظم رهبری و همچنین مدیریت همه عزیزان از جمله آقای رییسی حل خواهد شد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز