عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران:

جای یک منتقد در هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر خالی است

۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - ۱۰:۴۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۹۸۹۳
جای یک منتقد در هیئت داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر خالی است
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران گفت: حضور حداقل یک نفر منتقد سینما در جمع داوران چهلمین جشنواره فیلم فجر، ضرورت ِ روز است و بر وجهه علمی و آکادمیک این هیئت می افزاید.

شهرام خرازی‌ها منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در تمام جشنواره های سینمایی بین المللی حتی فستیوال های هنری داخلی ِ کشورهای ِتوسعه یافته صاحب سینما ، حداقل یک نفر منتقد فیلم حضور پررنگی دارد در حالی که جشنواره فیلم فجر فقط در چند دوره به این امر توجه نشان داده و در بیشتر ادوار برگزاری این جشنواره، منتقدان جایی در هیئت داوران نداشته اند!؟

این منتقد سینما افزود: حضور یک نفر منتقد فیلم در جمع هیئت داوران ِ مهم ترین رخداد سینمایی ِ سال نگاه منفی برخی از اهالی سینمای ایران به جامعه منتقدین را تعدیل و تلطیف نموده و این تصور اشتباه که منتقد فردی است که کارش فقط ایراد گرفتن و برجسته کردن نقاط ضعف فیلمهاست را باطل می کند.

 او در ادامه تصریح کرد: منتقد هم همچون دیگر اعضای هیئت داوران جشنواره فقط صاحب یک رای است اما با طرح نظراتش در جمع هیئت داوران می تواند بسیار راهگشا باشد.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران افزود: چه بسا اگر منتقدی به جمع هیئت داوران جشنواره فجر راه می یافت شاهد انبوه اعتراضات به فهرست نامزد های دریافت سیمرغ بلورین در برخی از ادوار پیشین جشنواره نبودیم.

وی در ادامه گفت: تعامل بین جشنواره فیلم فجر و انجمن نویسندگان و منتقدان سینمای ایران باید بیش از آن چیزی که هست باشد و حضور اعضای این انجمن نباید صرفا به حضور و فعالیت در روابط عمومی جشنواره محدود شود.انجمن هم باید در انتخاب منتقد برای معرفی به جشنواره هدفمند عمل کند و عضو شایسته و موجهی را برگزیند.

خرازی‌ها در پایان گفت: به هر حال ما انجمنی با سابقه ای بسیار طولانی و تعدادی عضو  فرهیخته و دارای تحصیلات دانشگاهی ، مدارک آکادمیک و تجربیات مختلف رسانه ای تحت عنوان انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران داریم که باید از وجهه پررنگ چه از نظر ژورنالیستی چه از نظر هنری در جمهوری اسلامی ایران و جایگاه تأثیرگذار در جشنواره فیلم فجر برخوردار باشد.

شهرام خرازیها 2

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز