عرضه ۲۲۰ عنوان کتاب با محوریت اشتراکات تاریخی دو کشور

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۹۶۶
عرضه ۲۲۰ عنوان کتاب با محوریت اشتراکات تاریخی دو کشور
مسئول غرفه وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان گفت: رویدادهای فرهنگی فرصت مناسبی برای معرفی مدنیت و تاریخ مشترک ایران و آذربایجان است.

به گزارش خبرگزاری برنا، «آکیف ماریفلی» با اشاره به اشتراکات ایران و آذربایجان گفت: رویدادهایی مانند نمایشگاه کتاب فرصت مطلوبی برای معرفی اشتراکات دینی، فرهنگی و اجتماعی این دو کشور در سطح جهانی است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان برای چندمین دوره متوالی در نمایشگاه کتاب تهران حضور یافته است، اضافه کرد: در این نمایشگاه 220 عنوان کتاب در ارتباط با تاریخ مدنیت آذربایجان و ترکیه که اشتراکات بسیاری با ایران دارد، به نمایش گذاشته شده است.

مسئول غرفه وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، متذکر شد: در سایه مدنیت مشترک، ارتباط فرهنگی و اجتماعی مطلوبی بین دو کشور در طول ادوار تاریخی شکل گرفته است.

ماریفلی تصریح کرد: رویدادهایی مانند نمایشگاه های کتاب نیز می‌تواند کشورها را به هم نزدیک‌تر کرده و فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر تاریخ کشورها را فراهم سازد.

وی با تاکید به اینکه ایران و آذربایجان کشورهایی اسلامی هستند و به همین دلیل باید اشتراکات دینی خود را معرفی کنند، برگزاری نمایشگاه تهران را فرصت مطلوبی برای معرفی اشتراکات دینی کشورهای دوست و همسایه دانست.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز