با شنیدن نام ایران افتخار می‌کنم/ حضور هرساله ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب مسقط

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۰۷:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۲۸۵۱۸
با شنیدن نام ایران افتخار می‌کنم/ حضور هرساله ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب مسقط
نماینده وزارت ارتباطات کشور عمان گفت: اول از هر چیزی از شنیدن نام ایران افتخار می‌کنم، چرا که ایران یک کشور اسلامی است. مهمتر از همه؛ هرآنچه که ایران امروز به دست آورده است چه در عرصه فرهنگ چه علم و هنر، همه حاصل تلاش فرزندان این کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا، صغر القاسمی نماینده وزارت ارتباطات کشور عمان درباره حضور این کشور در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: آنچه که در این مدت شاهد بودم؛ توجه جدی مسئولان ایرانی برای برپایی نمایشگاه کتاب بود، همچنین دولت عمان نیز توجه جدی و پیگیری مکرری برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران داشتند، چراکه آشنایی با ناشران و نویسندگان ایرانی، شناخت فرهنگ و کتابخوانی ایرانی و همچنین معرفی ناشران و نویسندگان عمانی برای دولت عمان بسیار مهم بود.

القاسمی افزود: دیدار حضوری با شهروندان ایرانی، در فضای فرهنگی نمایشگاه نیز برای ما بسیار مهم بود، چرا که ما شهروندان ایرانی را شهروندان دوستدار علم و معرفت می‌دانیم. 

وی درباره میزبانی ایران عنوان کرد: استقبال ایران از ما بی‌نظیر است و حتی گاهی بعضی مسائل یا چیزها را پیش از اینکه ما درخواست کنیم، برای ما فراهم می‌آورند. در نمایشگاه امسال کتاب از مسئول بالا دست تا کارمند ساده به میهمانان خارجی نمایشگاه توجه دارند و سعی دارند تمام امور را تسهیل کنند، همچنین خدمات مورد نیاز را در تمام مدت برای ما ارائه می‌کنند.

نماینده وزارت ارتباطات کشور عمان درباره اشتراکات و تعامل فرهنگی عمان و ایران بیان کرد: هر دوکشور در منطقه جغرافیایی خاورمیانه قرار داریم و همین امر سبب می‌شود تا عمان و ایران یک هدف داشته باشند. همچنین ایران در تصمیم‌گیری‌های فرهنگی منطقه، نقش جدی ایفا می‌کند. هرچند سلطنت عمان سعی دارد تا با تمام کشورهای جهان ارتباط خوبی داشته باشد، اما به هرحال اولویت ما در ابتدا کشورهای همسایه مانند ایران است. اسلام اصلی‌ترین نقطه اشترک ماست و همین محور تمام تعاملات فرهنگی، هنری و اجتماعی ما با این کشور است.

وی درباره مشارکت ناشران ایرانی در نمایشگاه مسقط نیز افزود: ناشران ایرانی هرساله در نمایشگاه کتاب مسقط حضور پیدا و برای این حضور بسیار تلاش می‌کنند. حقیقت این است که جامعه ایرانی جامعه بیدار است. 

القاسمی همچنین درباره اینکه وقتی نام ایران می‌آید چه تصویری در ذهنش تداعی می‌کند؛ افزود: اول از هر چیزی از شنیدن نام ایران افتخار می‌کنم، چرا که ایران یک کشور اسلامی است. مهمتر از همه؛ هرآنچه که ایران امروز به دست آورده است، چه در عرصه فرهنگ و چه علم و هنر، همه حاصل تلاش فرزندان این کشور است. هر چیزی که ایران به آن رسیده است یک روزه و یک شبه بدست نیامده، بلکه نتیجه تلاش، صبر، ممارست و شکست است. به عقیده من سکوی یک نتیجه خوب، شکست است. اگر در آزمون و خطاها شکست نخوریم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، برای همین امروز ایران در عرصه بین الملل موفق ظاهر شده است.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز