ضبط تاریخ شفاهی تهیه‌کنندگان تلویزیون در کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۹:۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۳۴۷۷۸۴
ضبط تاریخ شفاهی تهیه‌کنندگان تلویزیون در کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری
در کانون تهیه‌کنندگان با هدف ارج نهادن به یک عمر فعالیت هنری پیشکسوتان عرصه تلویزیون تاریخ شفاهی ثبت و ضبط می‌‎شود .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ در اولین نشست استاد پیشکسوت مجید قناد در شب خاطره تهیه کنندگان روایتی از چهار دهه فعالیت هنری خود داشت .

اشک ها و لبخندها، نوستالژی تلویزیون پر نفوذ در هر خانه در دهه شصت را نمی تون به دست باد فراموشی سپرد ...

محسن زارعیان دبیر کارگروه تحقیق و‌ پژوهش کانون تهیه‌کنندگان که خود از تهیه کنندگان پیشکسوت رسانه ملی است ، می گوید این برنامه با ساختار ساده و روایتگونه خود تلاش دارد ضمن حق شناسی از زحمات پیشکسوتان عرصه تلویزیون ، پلی بی واسطه باشد تا نسل جوان تهیه کننده در حوزه تخصصی از اخلاق حرفه ای کار رسانه قصه های واقعی بشنوند و شیوه تنفس و زیستن در این فضا را از زبان پیشگامان و اساتید خود ببینند و بشنوند .

حامد جوادزاده کارگردان این نشست تخصصی عنوان کرد اینجا بحث برنامه سازی مطرح نیست اینجا روایت یک کلاس درس است ، اساتید آن موی سفید کرده های قاب جادویی و دوست داشتنی تلویزیون به نشانی جام جم پر خاطره هستند و شاگردان این کلاس درس یک رنگ و عاشق از باید ها  و‌ نباید های هنر برنامه سازی می شنوند .

 ما در این مسیر خاطره های مشترک بسیاری داریم . تلویزیون از نفس تهیه کنندگانی جان می گرفت که فرهنگ و ادبیات درست مثل اکسیژن در خون این ژنرال های خط مقدم حفظ میراث فرهنگی بود . شاید در تلویزیون خیلی مجالی برای ثبت و ضبط این تجربه ها در قالب تاریخ شفاهی نباشد ، اما ما اینجا در دل فعالیت صنفی خود در کانون معظم تهیه کنندگان ، خط اول مرام نامه مان حرمت پیشکسوتان است و وجود گرانقدرشان برایمان گنجی گران سنگ و غیر قابل شمارش است  .

تاریخ شفاهی تهیه کنندگان تلویزیون با مشارکت مجموعه استودیوهای ویکست و کانون تهیه کنندگان بزودی در سایت کانون در دسترس همه عاشقان نوستالژی های شیرین مشترک و بی تکرار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز