رضا مقصودی: سینما یکی از ابزارهای کمک کننده در تغییر رفتار اجتماعی است

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۰۶:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۳۷۴۵
رضا مقصودی: سینما یکی از ابزارهای کمک کننده در تغییر رفتار اجتماعی است
رضا مقصودی، داور بخش کوتاه و نیمه بلند داستانی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، گفت: برای اینکه در رفتار اجتماعی تغییر ایجاد شود باید ابزار متفاوتی را به کار ببریم، یکی از آن ابزار سینما و تصویر است.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر برنا؛ رضا مقصودی، داور بخش کوتاه و نیمه بلند داستانی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: سال‌ها پیش داوری همین بخش را بر عهده داشتم و فکر می‌کنم اتفاق خوبی است که دوباره در این جشنواره به عنوان داور حضور دارم و خوشحالم که جشنواره فیلم کوتاه بعد از کرونا دوباره برگزار شد.  

وی افزود: فیلم‌های این دوره از جشنواره را دوست داشتم و فکر می‌کنم از لحاظ کیفی، اعم از بخش فیلمنامه، فنی و کارگردانی اتفاقات خوبی می‌افتد، به نظرم فیلم‌ها پخته‌تر شده و حتی جشنواره بازی‌ها را دقیق‌تر نظارت می‌کند و از این جهت بسیار خوب است. 

مقصودی با اشاره به کیفیت فیلمنامه آثار در این دوره از جشنواره فیلم شهر گفت: به نظر می‌رسد کارگردان‌های جوان قواعد جشنواره را رعایت می‌کنند ولی در بخش فیلمنامه هنوز جا برای بهتر شدن و پخته‌تر شدن داریم. مشکل فیلمنامه مشکل سنتی ماست که در اکثر جشنواره‌ها با آن روبرو هستیم. با این حال فکر می‌کنم در آن بخش هم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. گاهی دورادور در جریان برخی از کارها هستم که نتیجه مطالعه دقیق و پژوهش است و فیلمساز برای فیلمنامه وقت می‌گذارد. فکر می‌کنم به مرور و با کسب تجربه های لازم در این زمینه اتفاقات خوبی بیفتد.

کارگردان فیلم سینمایی «خجالت نکش» با تأکید بر اینکه آثار بصری در زمینه شهر در نهایت موجب تغییر در رفتار اجتماعی خواهد شد، عنوان کرد: برای اینکه در رفتار اجتماعی تغییر ایجاد شود باید ابزار متفاوتی را به کار ببریم و فراهم کنیم، یکی از آن ابزار سینما و تصویر است. ما با سینما می‌توانیم بخشی از آموزش‌های لازم را به مردم منتقل کنیم و جامعه را برای یک سری مفاهیم مهم تحت تاثیر قرار دهیم. 

نویسنده فیلم سینمایی «لیلی با من است» ادامه داد: اگر مردم به این موارد توجه کنند و انتقال آموزه‌ها به خوبی صورت بگیرد، می‌توانیم امیدوار باشیم در کنار فعالیت بخش‌های دیگر که سعی می‌کنند محیط شهری خوبی را برای ما فراهم کنند، اتفاقات خوبی در زمینه فرهنگ شهرنشینی و مردم ببینیم و نهایتا تاثیر این تلاش‌ها را در جامعه و رفتار مردم ببینیم. 

وی اضافه کرد: فکر می‌کنم برای ایجاد تغییر، اصلی‌ترین عنصر خود مردم هستند. اگر نگاه مردم تغییر کند و به سمت زندگی بهتر و سالم‌تر پیش رود، ابزار خوب زندگی کردن را از مسئولان مطالبه می‌کنند. سینما یکی از ابزارها و ادواتی است که در تبلیغ فرهنگ بسیار کمک کننده و موثر است.

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، به دبیری مجید اکبرشاهی از 27 تیر آغاز شده و تا 31 تیر ماه در پردیس سینما گالری ملت ادامه خواهد داشت. علاقمندان می‌توانند برای دریافت آخرین اطلاعات هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به کانال تلگرامی‌این رویداد هنری به نشانی  t.me/shahrfilmfest و اینستاگرام رسمی‌جشنواره www.instagram.com/shahrfilmfest مراجعه کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز