بهروز مفید از سریال شب دهم و برگ برنده سریال های مذهبی می گوید!

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۰۶:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۷۱۵
بهروز مفید از سریال شب دهم و برگ برنده سریال های مذهبی می گوید!
«بهروز مفید» را معمولا با تهیه آثار مختلف در ژانر اجتماعی می‌شناسیم. شاید نکته مهم در کارنامه این تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون توجه ویژه‌اش به فیلمنامه و به خصوص گروه بازیگران باشد که معمولا دلیل اصلی موفقیت او محسوب می‌شود. مفید در خصوص ویژگی‌های تولید آثار نمایشی در ژانر تاریخی به نکته مهمی در خصوص زمان اشاه کرد و اعتقاد داشت نکته اصلی در موفقت آثار تاریخی برای ساخت یک اثر ماندگار مانند «شب دهم» زمان تولید مناسب است.

بهروز مفید تهیه‌کننده و کارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این سوال که چرا در تولیدات کارهای مذهبی به ویژه ماه محرم موفق عمل نکرده‌ایم و مشخصا کنداکتور ما خالی است به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا گفت: به طور طبیعی برای این ایام باید از قبل برنامه‌ریزی‌هایی صورت بگیرد. متاسفانه تلویزیون این روزها ضعیف عمل می‌کند و کارگردان‌های ما هم گرایششان به سمت ساخت کارهای شبکه نمایش خانگی رفته است. شاید به دلیل تغییر مدیریت‌ها برنامه‌ریزی‌هایی که باید برای ایام نوروز، ماه رمضان و محرم انجام بشود با تاخیر پیش می‌روند و همین مسئله موجب شده تا ما زمان را از دست بدهیم. حقیقتا برای تولید یک کار آبرومند ما نیاز به زمان داریم.

تهیه‌کننده سریال «یک وجب خاک» در ادامه اضافه کرد: سازمان باید این مسئله را جدی بگیرد و از نیروهای خوبی که در گذشته داشته استفاده‌ بهینه کند. قبول دارم که رقابت‌ها شرایط را سخت کرده است. از آنجایی که صداوسیما از تولیدات بسیاری برخوردار است شاید نتواند پا به پای برنامه‌های شبکه نمایش خانگی جلو بیاید بنابراین این مشکلات باید با درایت تمام حل شوند.

بهروز مفید

مفید در خصوص ساخت سریال‌های پربیننده‌ مانند «شب دهم» که در گذشته شاهد آن بودیم ادامه داد: این موضوع را در نظر بگیریم که کارهایی مانند «شب دهم» در یک فرصت تولیدی مناسب اتفاق افتاده‌اند. ما باید با فرصت مناسب‌تر و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در این زمینه به سمت ساخت کارهایی بهینه برویم‌. به نظرم از این لحاظ آنتن ما مقداری ضعیف است، به هرحال امیدوارم که سازمان از این حالت روزمرگی خارج شود.

خبرنگار: روح انگیز کشاورز

انتهای پیام/

 

نظر شما