حسین سلطان محمدی در گفتگو با برنا؛

از پافشاری احمدرضا درویش روی فیلم رستاخیز تا انتقاد داریوش ارجمند از سریال مختار نامه!

۱۴۰۱/۰۵/۱۷ - ۰۷:۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۸۵۹۳
از پافشاری احمدرضا درویش روی فیلم رستاخیز تا انتقاد داریوش ارجمند از سریال مختار نامه!
حسین سلطان محمدی منتقد سینما و تلویزیون در خصوص تولیدات نمایشی با محوریت محرم معتقد است:داریوش ارجمند به بخشی از مختارنامه ایرادی گرفت و گفت اینطوری که نشان دادند نبوده است! یعنی مدعیانی که صاحب تریبون شهرت و هویت حرفه ای هستند هم زیاد است، برای همین هر فردی جرات نمی کند به سمت ساخت فیلم های سینمایی با محتوای عاشورایی بیاید.

مریم فیروز فر ؛ حسین سلطان محمدی منتقد سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری برنا؛ درباره دلیل کم ساخته شدن فیلم هایی با محتوای عاشورایی گفت: یکی از دلایلش این است که متولی و مدعی صحت محتوا زیاد داریم. یعنی اینکه هر فردی مدعی می شود این بخش از فیلم ضعیف هست یا قوی. یا اینکه می گویند اینجای فیلم را حذف کنید یا حذف نکنید. یا می گویند اگر این بخش از فیلم نامه را تصویربرداری کردید نشان ندهید. یا مدعیان دیگری دارد، مثل فیلم محمد (ص) که مجید مجیدی برای پیامبر (ص) ساخت و بعد از آن عده ای که دیدند بودجه زیادی صرف ساخت این فیلم شده رفتند و رزومه فیلمبردارش را رو‌ کردند.

رستاخیز

وی ادامه داد: این مدعیان شامل استادهای دانشگاه ها، علمای حوزه، تاریخ گذاران هستند حتی میان هنرمندان هم مدعی داریم. برای مثال داریوش ارجمند به بخشی از مختارنامه ایرادی گرفت و گفت اینطوری که نشان دادند نبوده است! یعنی مدعیانی که صاحب تریبون شهرت و هویت حرفه ای هستند هم زیاد است، برای همین هر فردی جرات نمی کند به سمت ساخت فیلم های سینمایی با محتوای عاشورایی بیاید.

حسین سلطان محمدی

این منتقد افزود: همین می شود که وقتی احمدرضا درویش فیلم روز رستاخیز را می سازد باز یک جایی گیر می‌کند و به او اجازه اکران نمی دهند و چون مصر است که برداشتم از ساخت فیلم صحیح است، به فیلمش مجوز اکران هم نمی دهند.

وی در پایان درباره راه حلی برای این جریان گفت: فکر نمی کنم راه حلی باشد چون الان هم بعد از ۴۰ سال باز هم میبینیم هر برنامه ای از طریق وزارت ارشاد مجوز می گیرد باز هم دچار مشکل می شود.

انتهای پیام//

نظر شما
نظرات
۰۰
|
-
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
0
0
ذلیل ترین هنربند پیر این دوران. خودفروخته ای به اسم داریوش ناارجمند
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز