معاون ساترا: درباره سیگار کشیدن در سریال‌ها تذکراتی به پلتفرم‌ها داده شده است

۱۴۰۱/۰۶/۰۹ - ۰۸:۳۳:۲۱
کد خبر: ۱۳۷۰۹۵۳
معاون ساترا: درباره سیگار کشیدن در سریال‌ها تذکراتی به پلتفرم‌ها داده شده است
معاون پایش و نظارت ساترا گفت: با وزارت ارشاد توافق کردیم مجوز سریال‌ها همچنان در اختیار صدا و سیما باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ معاون پایش و نظارت ساترا درباره نمایش سیگار و مصرف دخانیات در آثار نمایشی پلتفرم‌ها، توضیح داد: در برخی محتوای بومی تولیدشده، ایراداتی مشاهده می‌شود که در تمام موارد این‌چنینی، تذکراتی به رسانه‌ها داده می‌شود که در اکثر موارد، اصلاحات مد نظر، صورت می‌پذیرد. در هر صورت بنای ساترا در گفت‌وگوهای دوطرفه و تعامل سازنده با عوامل هنری و مدیران پلتفرم ها، به حداقل رساندن اینگونه موارد است.

وی درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر مسئولیت نظارت و صدور مجوز ساترا و ارشاد در نمایش خانگی نیز تاکید کرد: طبق آنچه می‌دانم براساس تفاهم‌ها و همکاری‌هایی که بین نهادهای فرهنگی کشور بوده، این تقسیم کار صورت پذیرفته است و نقش اصلی ساترا در صدور مجوز تولید و انتشار برنامه‌هایی همچون تولید سریال و برنامه های تلویزیونی در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر مشخص و مبرهن بوده و ادامه خواهد داشت. 

او درباره ورود ساترا به موضوع دستمزدهای هنرمندان در آثار نمایشی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر هم توضیح داد: در نتیجه رقابت بین رسانه ها برای استخدام این هنرمندان، منجر به افزایش دستمزدها و نرخ ها می شود. وظیفه نهاد ناظر بر رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر این است که نگذارد تورم استعداد به ضرر مخاطب و گرانی بیش از حد دسترسی به محتوا بیانجامد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز