تالار مرکزی کرمان به عنوان مجموعه ای کم نظیر موجب فخر اهالی فرهنگ و هنر است

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۰۸:۵۴:۱۰
کد خبر: ۱۴۳۲۱۳۲
تالار مرکزی کرمان به عنوان مجموعه ای کم نظیر موجب فخر اهالی فرهنگ و هنر است
محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دولت مردمی از ابتدای شروع به کار با آن مواجه بوده، توانسته بخش مهمی از پروژه های فرهنگ و هنر را به اتمام برساند، گفت: مراکزی که تا به امروز افتتاح شده به هیچ عنوان پروژه هایی معمولی با یک روند عادی محسوب نمی‌شوند بلکه این مجموعه ها به لحاظ مهندسی، فنی و معماری جز مجموعه های فرهنگی و هنری فاخر و منحصر به فرد کشور به شمار می روند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری استان کرمان و یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین تالارهای فرهنگی کشور همزمان با سالروز ولادت حضرت علی علیه السلام و چهارمین روز دهه فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بطور رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 
محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم با بیان اینکه یکی از شعارهای مهم و اصلی وزارت فرهنگ دولت مردمی «عدالت فرهنگی» است گفت: تمام تلاش دولت مردمی  بر این امر است که امکان رشد و تعالی برای تمامی علاقه مندان فرهنگ و هنر سراسر کشور بطور عادلانه فراهم شود.
 
وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دولت مردمی از ابتدای شروع به کار با آن مواجه بوده، توانسته بخش مهمی از پروژه های فرهنگ و هنر را به اتمام برساند گفت: مراکزی که تا به امروز افتتاح شده به هیچ عنوان پروژه هایی معمولی با یک روند عادی محسوب نمی‌شوند بلکه این مجموعه ها به لحاظ مهندسی، فنی و معماری جز مجموعه های فرهنگی و هنری منحصر به فرد کشور به شمار می روند.
 
وی با اشاره به تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان گفت: این مجموعه فرهنگی به لحاظ استحکام و معماری، مجموعه ای کم نظیر است که با معماری منحصر به فرد خود موجب افتخار کرمانی ها و ایرانی ها نیز خواهد بود.
 
وزیر فرهنگ اظهار داشت: تالار مرکزی فرهنگ و هنر کرمان به دست جوانان نخبه و متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی احداث شده است که این موضوع نشان دهنده استعدادها و ظرفیت های عظیمی است که ایران عزیز در حوزه های مختلف برخوردار است و صرفا باید باور کنیم ایران اسلامی با قدرت، مسیر پیشرفت و آبادانی را طی خواهد کرد.
 
برپایی پرشور جشنواره های فجر 
 
وزیر فرهنگ در ادامه به برپایی پرشور جشنواره های فجر امسال اشاره کرد و گفت: امسال سال ویژه و خاصی برای حوزه فرهنگ و هنر کشور است زیرا علی رغم تلاش بدخواهان ملت ایران، جشنواره های فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ اهالی فرهنگ و هنر و با شور و نشاط برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آتی نیز تالار فاخر فرهنگ و هنر کرمان میزبان بخش مهمی از برنامه های فرهنگی و هنری کشور باشد.
 
اسماعیلی در خصوص جشنواره موسیقی نواحی کرمان گفت: امسال به دلیل برخی مشکلات این جشنواره بجای کرمان در استان گلستان برگزار شد اما در سال آینده جشنواره موسیقی نواحی در چندین منطقه از جمله کرمان برگزار خواهد شد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تروریسم رسانه‌ای شبانه روز به دنبال ناامیدی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه سپاه کفر، نفاق، شرک و قدرت های غربی، عبری و مرتجع جمع شده اند تا جمهوری اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) اجازه گسترش پیدا نکند اما این انقلاب نور الهی است و خاموش نشدنی است.
 
وی در پایان با بیان اینکه کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است که با صفوف دشمن شکن و اراده های مردم عزیز ایران این مسیر طی شدنی است، گفت: در وضعیت ظالمانه انواع و اقسام تحریم ها، مجموعه های کم نظیر فرهنگی و هنری همچون تالار مرکزی کرمان به دست جوانان ایرانی راه اندازی می شود.
 
گفتنی است، تالار مرکزی شهر کرمان، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری این شهر است که طرح مطالعاتی آن از سال 82 آغاز و بعد از تهیه طرح در سال 88 اجرای مجتمع فرهنگی هنری تالار مرکزی شهر کرمان به عنوان یک پروژه ملی، آغاز شد و در تمامی این سال‌ها مشکلات، مسائل و چالش‌های زیادی باعث تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه و عدم تحقق وعده‌های مسئولان شده بود تا اینکه این پروژه با روی کار آمدن دولت مردمی و وعده وزیر فرهنگ پس از سالها بلاتکلیفی بطور رسمی افتتاح شد.
 
لازم به ذکر است، بزرگ‌ترین مجموعه فرهنگی هنری شهر کرمان، در غرب این شهر، در بلوار شهید صدوقی جنب ساختمان مرکزی فنی حرفه‌ای بوده و در زمینی به مساحت 37 هزار و 400 مترمربع به عنوان مجموعه‌ای با عملکرد اصلی فرهنگی احداث شده و شامل فضاهایی چون سالن تئاتر، سالن همایش و سالن موسیقی و سالن نمایشگاهی است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز