ژاندارک آمد

۱۴۰۱/۱۲/۰۵ - ۰۸:۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۰۶۱۶
ژاندارک آمد
فیلم «پیام‌آور: داستان ژاندارک» توسط پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان به تاریخ سینما قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ فیلم «پیام‌آور: داستان ژاندارک» توسط پلتفرم فیلم‌نت عرضه شد. این فیلم محصول 1999 است و به کارگردانی لوک بسون ساخته شده است. میلا یوویچ، راب افلک، استفان الگود، ادوین اپز، دیوید بایلی و دیوید باربر از بازیگران این فیلم هستند.

داستان «پیام‌آور: داستان ژاندارک» در قرن پانزدهم میلادی می‌گذرد. جنگ بین فرانسه و انگلستان در حالی در سال 1420 تمام می‌شود که با مرگ هنری پنجم، پادشاه انگلستان، آتش جنگ دوباره شعله‌ور می‌شود. از طرفی دختر نوجوانی با از دست دادن خانواده‌اش تصمیم به انتقام از قاتلان می‌گیرد.

ژاندارک که دوشیزه اورلئان هم نامیده می‌شود، یکی از قهرمانان ملی تاریخ فرانسه است. او که در جنگ صدساله یکی از رهبران فرانسه بود، در نهایت به‌خاطر خیانت شهردار شهر کُنپییِنی اسیر و به انگلیسی‌ها فروخته شد. در نهایت گروهی از روحانیون فرانسوی به درخواست حکومت انگلستان، ژاندارک را به اتهام ارتداد به مرگ محکوم کردند و او، در 19 سالگی، در آتش سوزانده شد.

فیلم «پیام‌آور: داستان ژاندارک» در سطح جهان 67 میلیون دلار فروخت و در جوایز و جشنواره‌های اروپایی هم موفقیت‌هایی را به دست آورد. نامزدی 8 جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی و دریافت دو جایزه بهترین صدا و بهترین طراحی لباس از جوایز سزار، و دریافت دو جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جوایز لومیر فرانسه از جمله موفقیت‌های این ساخته لوک بسون محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز