همه چیز در مورد «حرف‌های زنانه»

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۰:۴۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۴۶۹۱۴
همه چیز در مورد «حرف‌های زنانه»
به مناسبت عرضه فیلم «حرف‌های زنانه» (سارا پولی) در پلتفرم فیلم‌نت با دوبله اختصاصی، مروری بر فهرست عوامل، خلاصه داستان، دستاوردها، امتیاز در وبسایت‌های معتبر، و چکیده نظر تعدادی از منتقدان مطرح در مورد این فیلم انجام داده‌ایم.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ برخی از مخاطبان ایرانی ممکن است سارا پولی را به‌واسطه بازی در نقش اصلی سریال محبوب «قصه‌های جزیره» به‌یاد بیاورند. با این وجود پولی در سال‌های اخیر عمدتا روی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی تمرکز کرده و حالا یکی از مهم‌ترین فیلم‌هایش را ساخته است. «حرف‌های زنانه» یکی از آثار محبوب گروهی از منتقدان در سال 2022 است که موفقیت‌های قابل‌توجهی را هم در فصل جوایز به دست آورده است. تازه‌ترین ساخته سارا پولی از شنبه 13 اسفند 1401 با دوبله اختصاصی توسط پلتفرم فیلم‌نت در دسترس علاقه‌مندان به سینمای روز دنیا قرار گرفته است. به این مناسبت نگاهی به برخی از آمار و اطلاعات مرتبط با «حرف‌های زنانه» انداخته‌ایم.

عوامل اصلی:

کارگردان: سارا پولی

فیلمنامه‌نویس: سارا پولی (بر اساس کتابی از میریام تووز)

بازیگران: رونی مارا، کلیر فوی، جسی باکلی، بن ویشاو، جودیت آیوی، امیلی میچل، کیت هالت، لیو مک‌نیل و فرانسیس مک‌دورمند

خلاصه داستان: فیلم «حرف‌های زنانه» داستان زنان منزوی یک جامعه مذهبی است که از جامعه دور هستند و حالا در کنار هم تصمیم گرفته‌اند با واقعیت‌های جامعه روبه‌رو شده و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

دستاوردهای مهم:

•  نامزد دو جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی

•  نامزد جایزه بهترین تیم بازیگری از انجمن بازیگران آمریکا

•  انتخاب به‌عنوان یکی از ده فیلم برتر سال توسط انستیتو فیلم آمریکا

•  برنده جایزه رابرت آلتمن و نامزد سه جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه از جوایز فیلم‌های مستقل (اسپیریت)

•  نامزد دو جایزه گلدن‌گلوب در رشته‌های بهترین فیلمنامه و بهترین موسیقی متن

•  انتخاب به‌عنوان یکی از ده فیلم برگزیده سال و کسب جایزه بهترین تیم بازیگری از هیئت ملی نقد آمریکا

•  برنده جایزه بهترین کارگردان سال از جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز

•  برنده جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی از انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا

امتیاز در وبسایت آی‌ام‌دی‌بی: 7 از 10 بر اساس 14 هزار رای

امتیاز در وبسایت متاکریتیک: 79 از 100 بر اساس نظر 47 منتقد

چکیده نظر منتقدان:

اِی. او. اسکات از نیویورک تایمز/ امتیاز: 100 از 100

ریشه پروتستانیسم، به‌هر حال، اعتراض است – علیه اقتداری که، به‌نام حقیقت برتر، خودسر و غیرپاسخگو می‌شود. «حرف‌های زنانه» این ایده را دوباره بیدار کرده است و آن را با دقت و اشتیاق، برای زمانه و شرایط خود ما به‌کار می‌گیرد. زنان ترحم یا انتقام نمی‌خواهند. آنها دنیای بهتری می‌خواهند. چرا نمی‌شنویم؟

لیندزی بار از آسوشیتد پرس/ امتیاز: 100 از 100

«حرف‌های زنانه» ملودراماتیک یا ناامیدانه یا استثمارگر نیست. موشکافانه و ضروری است و ممکن است به کسانی کمک کند که پیش از این قادر به یافتن کلمات یا حتی احساسات منسجمی در قبال تجربیات آسیب‌زای خودشان نبوده‌اند. و امیدواریم بتواند الهام‌بخش کارهای بیشتری در مورد تخیل رام‌نشده زنانه باشد.

دیوید ارلیک از ایندی‌وایر/ امتیاز: 91 از 100

هر چقدر هم تصورش سخت باشد، «حرف‌های زنانه» فیلمی خوشبینانه و برانگیزاننده با یک‌جور بذله‌گویی تند و تیز و حس شوخ‌طبعی حی و حاضر است، حتی اگر شخصیت‌های آن معمولا به‌قدری شدید بخندند که دوست داشتند گریه کنند.

پیتر تراورس از ای‌بی‌سی نیوز/ امتیاز: 88 از 100

فیلم اساسی سارا پولی، نویسنده و کارگردان، هشت زن را – با بازی همراه با حرارت و از ته دل یک تیم بازیگری اعجازآمیز – گرد هم می‌آورد تا در مورد کاری صحبت کنند که باید در قبال شکارچیان جنسی مذکر انجام دهند. در این چشم‌انداز منحصربه‌فرد و فراموش‌نشدنی در حال ساخت، انفعال و کاری نکردن یک گزینه محسوب نمی‌شود.

جیمز براردینلی از ریل‌ویوز/ امتیاز: 63 از 100

با توجه به این‌که «حرف‌های زنانه» چیزی بیش از گفت‌وگو ارائه نمی‌کند، به‌سختی کشش 104 دقیقه زمان را دارد.

پیتر بردشاو از گاردین/ امتیاز: 60 از 100

مکالمه نسبتا انتزاعی فیلم چیز زیادی در مورد فوریت یا منحصربه‌فرد بودن [ماجرا] به ما منتقل نمی‌کند. اما یک جدیت اخلاقی پایدار در کار پولی وجود دارد؛ اشتیاقی برای روبه‌رو شدن با درد.

مایک لاسال از سن‌فرانسیسکو کرونیکل/ امتیاز: 25 از 100

«حرف‌های زنانه» تیم بازیگری قابل توجهی دارد – رونی مارا، جسی باکلی، کلیر فوی، و دیگران – و پیرامون رخدادهای دراماتیک زندگی واقعی بنا شده است. اما از نظر مفهومی تصنعی و از نظر اجرایی زمخت است، و به‌ندرت آدم‌هایی زنده و در حال نفس کشیدن می‌سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز