ساخت خانه آرزوهای نیازمندی که قصد خودکشی داشت

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۱۶:۰۳:۲۱
کد خبر: ۱۴۵۰۴۱۰
ساخت خانه آرزوهای نیازمندی که قصد خودکشی داشت
حجت‌الاسلام مصلحی امام محله مسجد امام محمد باقر(ع) در شهرک کوثر شهرستان شاهرود است که با همت و تلاش گروهی جهادی به نام یاوران مهدی، قدم‌های مثبتی برای اهالی در زمینه محرومیت زدایی و تبیین مباحث مهدویت برداشته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛حجت‌الاسلام حسین مصلحی، از جمله امام محله‌هایی است که توانسته با تلاش و همراهی گروه جهادی و مشارکت‌های خیرین، اقداماتی را به ثمر برساند.

در این راستا، از جمله اقدامات، پیگیری منزل یکی از نیازمندان محله و تحویل گرفتن از مسکن شهر سازی و تکمیل کردن آن توسط روحانی محله با همکاری گروه جهادی یاوران مهدی و همت خیرین طی در هفته به صورت شبانه روزی است.

منزلی که توسط 15 نیرو تکمیل شد و صاحب آن به دلیل مشکلات اقتصادی قصد اقدام به خودکشی داشت ولی گروه جهادی یاوران مهدی، شبانه روزی این خانه را تکمیل کردند و آرامش خیال را برای این نیازمند به ارمغان آوردند، به خصوص این که دو نفر از اهالی این خانه سرطانی و تحت پوشش بهزیستی هستند.

از جمله اقدامات، برپایی روایت کاروان جهادی سه شنبه های مهدوی در محله است که توسط بانوان محله و همت امام محله و شریکة الامام در محله است.

همچنین گروه جهادی یاوران مهدی فعالیت‌هایی همچون تبیین مباحث مهدویت، دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات و برنامه‌هایی مختص نونهالان و پویش‌های کودکانه و همکاری با مرکز نیکوکاری الباقر در اطعام نیازمندان و بسته های معیشتی، توزیع نذورات میان نیازمندان و برگزاری جشن تولد برای نونهالان و برپایی موکب در مناسب های مختلف و اقدامات جهادی برای کمک به نیازمندان محله را دنبال می‌کنند.

از جمله هزینه کردهای مهدویت، پرداخت وام قرض الحسنه از صندوق مهدویت به مبلغ بیش از 158 میلیون تومان و کمک به مدرسه محله برای دانش‌آموزان نیازمند بیش از 7 میلیون تومان، هزینه‌های فرهنگی بیش از 11 میلیون تومان، هزینه‌های تعمیر خانه نیازمندان نقدی 40 میلیون تومان و غیر نقدی 15 میلیون تومان و بیش از 20 میلیون تومان هزینه‌های پذیرایی و همکاری با مرکز نیکوکاری الباقر به مبلغ بیش از 12 میلیون تومان است.

از فعالیت های مسجد امام محمد باقر(ع) شهرک کوثر شهرستان شاهرود به همت حجت‌الاسلام مصلحی، 5 مورد جلسات خانواده با حضور 150 نفر از والدین دانش‌آموزان در موضوعات آداب همسر داری، تغذیه سالم، تربیت صحیح فرزندان و خانواده مهدوی است.

 

یکی از اقدامات مهم وی توزیع سبدهای معیشتی در 6 مرحله، هر مرحله 120 سبد معیشتی با هزینه هر سبد معیشتی، 500 هزار تومان است؛ توزیع افطاری ساده میان نیازمندان و همچنین برپایی جشن تولد برای کودکان نیازمندان که به همت شریکة الامام انجام می‌شود.

کاروان چهارشنبه های امام رضایی و تأمین هدایایی برای کودکان در عید غدیر با مبلغ حدودا 7 میلیون و 500 هزار تومان، برای 200 نونهال است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز