«دوربین سلامت» به دست خیرین افتاد

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۱:۰۸:۵۹
کد خبر: ۹۰۹۲۸۵
«دوربین سلامت» به دست خیرین افتاد
به منظور اطلاع رسانی و همراهی با خیرین حوزه تندرستی تفاهم نامه ای همکاری میان شبکه سلامت سیما و مجمع خیرین سلامت منعقد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر قاسمی با امضای تفاهم نامه ای به مجمع خیرین سلامت قول همکاری داد. مدیر شبکه سلامت سیما و رئیس شورای سیاست گذاری سلامت رسانه ملی در نشستی با مدیرکل مجمع خیرین سلامت از تولید و پخش 750 دقیقه برنامه با محوریت «دوربین سلامت» خبر داد و گفت: «دوربین سلامت» فرصتی برای شبکه فراهم کرده تا در میان عموم مردم حاضر شود و در زمینه محورهای مهم حوزه تندرستی اطلاع رسانی کند.

وی ادامه داد: همکاری این برنامه و مجمع خیرین می تواند، فصلی نو در زمینه ارتقاء سطح سلامت جامعه از جهت آموزش سبک زندگی و اطلاع رسانی گردد.

رئیس شورای سیاست گذاری سلامت در ادامه حضور «دوربین سلامت» در تمامی استان ها و شهرستان ها را فرصتی مغتنم دانست و افزود: حضور موثر و جامع مردم در تولیدات شبکه از اهداف اصلی این برنامه به شمار می رود. مضافا اینکه اعتقاد داریم تهران، ایران نیست و باید تصویر حوزه بهداشت و درمان تمامی استان ها روی آنتن شبکه سلامت نمود داشته باشد. براساس برآوردها حداقل 3/2 تصاویر این برنامه به شهرستان ها اختصاص خواهد داشت و مشکلات و مسائل شهرستان ها را پوشش می دهد.

دکتر قاسمی با اشاره به بضاعت مراکز استانی در زمینه پوشش های بهداشتی و درمانی اضافه کرد: در مراکز استان ها پزشکان حاذق و امکانات بسیار خوب، در زمینه پزشکی، توانبخشی و همکاری های مردمی وجود دارد، که همه اینها نیازمند معرفی و اطلاع رسانی هستند.

وی با اشاره به اولویت های حوزه سلامت در تولیدات صداوسیما در تلویزیون، رادیو، خبر و حتی برون مرزی تاکید کرد: خوشبختانه اولویت های رسانه ای در این حوزه با همکاری کارشناسان احصاء و ابلاغ شده است. حال وظیفه اصلی این شورا نظارت بر اجرای مفاد اصلی آن است.

دکتر قاسمی ارتقاء سطح برنامه های سلامت محور را از مهمترین اهداف شورای سیاست گذاری دانست و گفت: هرقدر سطح علمی کارشناسان حاضر در برنامه های سلامت محور بالاتر باشد، شاهد مرجعیت بیشتر رسانه و آموزش های موثرتر، در سطح جامعه خواهیم بود.

وی تولید محتوای آموزشی غیرمستقیم و هدفمند را از دغدغه های اصلی خود خواند و ادامه داد: تولید محتوای سلامت محور و آموزش سبک زندگی سالم از طریق پیام های غیرمستقیم، هنر رسانه به شمار می رود، به همین جهت در رویکرد جدید شبکه بیشتر به پخش سریال، مسابقات، برنامه های مهیج و... تمایل خواهیم داشت.

دکتر قاسمی تنوع موضوع، ایجاد قاب های مهیج و بالابردن ریتم و جذابیت را از دیگر افق های شبکه توصیف کرد و گفت: بهره گیری از پیام های کوتاه، خروج از مباحث تئوریک و حرکت به سمت موضوعات کاربردی از دیگر اقدامات ما در تولید کارهای با کیفیت است. اعتقاد داریم صرفا تولید قالب های گفت و گو محور برای شبکه تخصصی سلامت کارایی ندارد. مخاطب بعد از دیدن یک برنامه باید بداند، برای پیشگیری از بیماری و ادامه زندگی سالم چه کارهایی باید انجام دهد. این اتفاق صرفا با مباحث تئوریک نخواهد افتاد.

وی ضمن قدردانی از مدیران پیشین شبکه تاکید کرد: خوشبختانه براساس نظرسنجی های سازمان تلویزیون سلامت در میان شبکه های تخصصی بالاترین بیننده را دارد. ضمن آن که رضایت مردم از مباحث مورد طرح  و مرجعیت مطالب در میان مردم نیز اهمیت دارد.

مدیر شبکه سلامت حضور خیرین این حوزه را در این شبکه تخصصی فرصتی مغتنم توصیف کرد و خواهان همکاری همه جانبه «دوربین سلامت» با این مجمع شد.

در ادامه دکتر شهریاری رئیس مجمع خیرین حوزه سلامت با اشاره به فعالیت های موثر رسانه در آموزش های بهداشتی گفت: در تمام دنیا حوزه سلامت و پیشگیری بدون حضور سازمان های مردم نهاد و خیرین جامعه امکان پذیر نیست و بحمدالله همواره مردم ما در امور خیر به خصوص در حوزه سلامت پیش قدم بوده اند.

وی تاکید کرد: متاسفانه امروزه بیشترین آسیب های جسمی افراد به بیماری های غیرواگیر باز می گردد. بیماری هایی که تنها با آموزش سبک زندگی سالم می توان از بروز آنها جلوگیری کرد. چاقی امروز مادر بیماری های بسیاری است و تغییر در نحوه زندگی از طریق آموزش می تواند، راهی اصولی برای این چالش امروز بشری باشد.

دکتر شهریاری در پایان از برنامه سازان خواست تا با دعوت اساتید دانشگاه در برنامه های سطح علمی کارهای خود را ارتقاء بخشند.

نظر شما