بررسی سریال‌های تاریخی مهدی فخیم‌زاده (بخش دوم)

ولایت عشق سریالی که کهنه نمی‌شود!

۱۳۹۸/۰۸/۰۷ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۱۶۳۵۲
ولایت عشق سریالی که کهنه نمی‌شود!
مجتبی احمدی- دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهدی فخیم‌زاده بعد از ساخت سریال «تنهاترین سردار» آزمون و خطا را برای ساخت یک سریال مذهبی مرتبط با تاریخ اسلام انجام داد و عملا به فرمول‌های یک سریال تاریخی آن هم با ساختار زندگی ائمه رسید.

او کارش در ساخت سریال ولایت عشق به مراتب سخت‌تر از سریال تنهاترین سردار بود چراکه شناخت و نگاه ویژه مردم ایران به زندگی امام رضا (ع) و اطلاعاتی که مردم ما نسبت به مسیر زندگی این امام دارند قطعا وسواس را روی کار او بیشتر می کرد، به همین دلیل سریال زندگی امام رضا (ع) نه تنها در بحث رعایت موقعیت‌های تاریخی که در نگارش دیالوگ‌ها و حتی سبک و روایت داستان اتفاقی ویژه بود.

سریال ولایت عشق یکی از نقاط عطف کارنامه فخیم‌زاده با بازی بسیار متفاوت اکبر زنجانپور، محمد صادقی، رامبد جوان و البته دیگر بازیگران این سریال پربازیگر بود.

اگرچه مهدی فخیم‌زاده در این سریال به عنوان کارگردان شش دانگ حواسش به هدایت  و نمایش ایده‌آل بازیگرانش بود اما خودش نیز مثل همیشه ایفاگر یکی نقش‌های این سریال تاریخی بود. 

سریال ولایت عشق نه تنها در کارگردانی که در دیالوگ نویسی هم اثری ماندگار است. این مجموعه تلویزیونی در عرصه بازیگری سریال‌های تاریخی هم اثری قابل تامل است چراکه اکبر زنجانپور شاید در نقطه اوج بازیگری اش نقشی را به کارنامه بازیگری‌اش را اضافه کرد که شاید هرکسی با این ابعاد و مختصات نمی‌توانست از پس این نقش خاص و سخت بربیاید.

اگرچه محمد صادقی در چند سکانس کوتاه در «مختارنامه» برای میرباقری بازی کرد اما او در نقش مامون آنقدر درخشید تا مشخص شود چگونه اعتماد فخیم‌زاده را پیش از این در سریال «خواب و بیدار» جلب کرده است.

اگر مجموعه سریال‌های تاریخی رسانه ملی را با آثاری چون امام علی (ع)، تنهاترین سردار، معصومیت از دست رفته، مسافری از ری، ولایت عشق، مختارنامه و سلمان فارسی که این روزها در حال پیش تولید و آماده کلید خوردن است، لیست کنیم حتما «ولایت عشق» در رده‌های اول رده‌بندی کیفی و تکنیکی یک اثر تاریخی برای تلویزیون ما محسوب می‌شود و البته در کارنامه پر و پیمان کارگردانی مهدی فخیم‌زاده دارای جایگاه فراموش ناشدنی خواهد بود.

بازیگران این سریال عبارتند از:

محمد صادقی، اکبر زنجانپور، دانیال حکیمی، بیژن امکانیان، فریماه فرجامی، بیتا فرهی، رامبد جوان، داوود رشیدی، لادن طباطبایی، مریلا زارعی، فتحعلی اویسی، عنایت بخشی، سیروس گرجستانی، سیروس ابراهیم‌زاده، غلامرضا طباطبایی، عنایت شفیعی، مهدی فخیم‌زاده، حبیب اسماعیلی، حبیب، دهقان‌نسب، عباس امیری‌مقدم، رضا سعیدی، مهدی میامی، ولی‌الله مومنی، مظفر مقدم، کاظم هژیرآزاد، فخرالدین صدیق‌شریف، شیرین کاظمی، لیدا جوادی، سیروس کهوری‌نژاد، رامسین کبریتی، میرحسین معلومی، محسن زهتاب، محمدرضا ایزدی‌یکتا، میرصلاح حسینی، علی امجدی، اردشیر تفتی، محمدحسین زوارکعبه، احمد مایانی، مهرداد بازگانی، حسین ایل‌بیگی، احمد نجفی، فرخ نعمتی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز