در گالری ثالث؛

«پریان» افتتاح می شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۱:۵۶:۴۵
کد خبر: ۹۱۹۳۴۴
نمایشگاه «پریان» ارائه آثاری از تاها حامد است که روز جمعه ۱۷ آبان ماه در گالری ثالث گشایش می یابد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ تاها حامد، سال ٧٢ در یک اردیبهشت زیبا در مشهد - شرق جغرافیای ایران - به زندگی سلام گفت و در تهران به خاطراتش رنگ بخشید. از همان سالهای کودکی بود که گرایش درونی به نقاشی و سینما پیدا کرد و گشت و گذار در این دو دنیا  ، سرگرمی جدی همیشگی اش  شد ...

تاها حامد سال  ٨٥ بود که در سفری به مشهد با استاد منوچهر  اسپهبدی، ازخوشنامان  هنر تجسمی ایران زمین آشنا شد که نتیجه آن به اقامتی پنج ساله در این شهر انجامید. در این مدت بود با سر مشق های استاد به دنیای نقطه و خط و سطح و نور و رنگ و بافت قدم گذاشت.

شوق آموختن و ریختن طرح های زندگی، سالهای ٨٩ تا ٩٤  او را پر از نقاشی و رنگ کرد. تا جایی که تاها را بدون رنگ نمی شد دید. بعدتر در کارگاه های استاد بابک اطمینانی به درک عمومی اش از نقاشی و تکنیک و سبک، انسجام بخشید.

او از دست و نگاه استادان دیگری نیز بهره برد که همگی ارزشمند بودند و آموزگار عشق.... و اما پس از نقاشی ، با چاپ سیلک به ابزار تازه ای برای بیان رسید . سیلک به او امکان می داد تا به سریع ترین روش ممکن از ایده به دیده برسد. چیزی که تا پیش از این تقریبا برایش نا ممکن بود. سیلک نقطه ملاقات او با ایده های تازه ای بود که همچنان ذهنش را درگیر کرده است.

مجموعه دیگر او به نام پیِر ریویِر ،برش هایی از حکایت زندگی یک جوان فرانسوی در قرن گذشته است. ماجرایی که به یک پرونده اجتماعی بسیار جدی در اروپا مبدل شد و با ورود میشل فوکو متفکر برجسته فرانسوی به مطالعه آن،  این پرونده رنگ و بویی جهانی پیدا کرد.تاکید اصلی در این مجموعه بر ارتباط میان قاتل و مقتول است . این کار با هدف بررسی  تاثیر هنر بر کاهش آسیب  های اجتماعی در جامعه ی ایران صورت گرفته است؛ چیزی که برنامه ریزان اجتماعی و سیاسی از آن غافلند. 

 دغدغه های اصلی و همیشگی او هویت ،اصالت و زیبایی شناسی در اثر هنری و برقرار کردن ارتباط درست میان آنهاست. دور از هیاهو و ادعا و نگران از بازار مسلکی و هنر سفارشی!  او  فعالیت هایی هم در زمینه فیلمنامه نویسی و سینما داشته است و شاید روزی از این مدیوم برای بیان افکارش بهره بگیرد.

 «پریان» عنوان نمایشگاهی از آثار تاها حامد است که روز جمعه ۱۷ آبان ماه در گالری ثالث گشایش می یابد.

تاها حامد هنرمند نقاش درباره برگزاری نمایشگاه آثارش در گالری ثالث توضیح داد: در این نمایشگاه ۲۵ اثر با عنوان «پریان» در تکنیک های مختلف چاپ، طراحی و نقاشی به نمایش درخواهد آمد که این آثار با نگاهی به نگارگری و نقاشی قهوه خانه ای به صورت مدرن کار شده است.

وی بیان کرد: من در طول چند سال گذشته روی موضوع پریان کار کرده ام و این موضوع به این دلیل برایم جذاب بود که دوست داشتم در آثارم به بیان جدیدی با استفاده از فرم های نگارگری و قهوه خانه ای در نقاشی اصیل ایرانی برسم که از نظر تکنیکی و بصری نیز مدرن و معاصر باشد.

این هنرمند در رابطه با موضوع آثار ارائه شده در این نمایشگاه اظهار داشت: در هر کدام از این آثار با تکنیک های مختلف، بخشی از موضوع دیده می شود و همه آثار در کنار هم دریافت کاملی را از این موضوع برای مخاطب ایجاد می کنند.

وی در پایان درباره آثار طراحی خود گفت: من طراحی ها را بعدها از روی نقاشی ها کار و سعی کرده ام زوایای پنهانی که در نقاشی ها وجود داشت در طراحی ها بیشتر به آن بپردازم.

این سومین نمایشگاه انفرادی آثار تاها حامد است که در گالری ثالث برگزار می شود دو نمایشگاه قبلی آثار این هنرمند در گالری ثالث و شیلا برگزار شده بود.

نمایشگاه «پریان» جمعه ۱۷ آبان گشایش می یابد و تا ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریمخان زند، بین ماهشهر و ایرانشهر، شماره ۱۴۸ دایر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز