همه‌چیز فیلمسازی در تهران تکراری است؛

سوپراستارها الان کجا هستند؟ نیستند!

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۰:۴۴:۵۰
کد خبر: ۹۹۱۳۶۸
سوپراستارها الان کجا هستند؟ نیستند!
بهادر اسدی از تهیه‌کنندگان تلویزیون که این روزها سریال‌های «تقدیر» و «سرزده» را در دست تولید دارد معتقد است تهران فضایی تکراری شده و دیگر نمی‌توان در آن سریال ساخت.

بهادر اسدی درمورد سریال‌سازی خارج از تهران به خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: «بیش از یک سال و نیم است که از تهران خارج شده‌ام و مشغول ساخت دو کار تلویزونی در شهر مشهد هستم. دلیلی این تصمیم تکراری بودن لوکیشن تهران است. معتقدم تهران دیگر جای فیلم ساختن نیست و تقریبا در هر گوشه و کنار آن فیلمی ساخته شده پو زمان آن است نقاط دیگر را امتحان کنیم.»

او در ادامه از تجربه سریال‌سازی در مشهد گفت: «تجربه کار کردن خارج از تهران عالی است. شهرهای خلوت با مردمی فیلم‌دوست در کنار هزینه‌های کمتر و بازیگرانی مشتاق که می‌توانند به خوبی در سریال‌ها نقش‌آفرینی کنند. در این ماه‌ها در مشهد دو سریال «تقدیر» و «سرزده» را کار کردیم که سریال دوم برای شب‌های قدر روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و کاری پلیسی است.»

اسدی معتقد است: «تهران نمی‌تواند تنها شهری باشد که مسائل روز اجتماع در آن جاری است، دیگر کلانشهرها چون مشهد و شیراز هم این مشخصات را دارند و انتخاب بازیگران غیرتکراری در آن کار را راحت‌تر می‌کند. تهران علاوه بر لوکیشن تکراری، بازیگران تکراری هم دارد. شما کافی است تلویزیون را روشن کنید و کانال را عوض کنید، حتی هنرورها هم تکراری هستند و از سریالی به سریال دیگر می‌روند. از انتخاب مشهد بسیار خوشحالم و اعتقاد دارم این شهر پر است از خرده‌ داستان‌هایی که می‌تواند برای ببینده در هر کجای ایران جذاب باشد.»  

این تهیه‌کننده در مورد چهره‌های شناخته شده و حضورشان در آثار تلویزیونی هم گفت: «من به تمام چهره‌های شناخته شده سینما و تلویزیون احترام می‌گذارم اما باید بگویم که این مردم هستند که اتفاق‌ها را رقم می‌زنند و برندسازی از جانب مردم است. تفکری که سریال را بدون بازیگران چهره ناموفق می‌داند، موجب شده تا بیننده هم به این تفکر سوق پیدا کند. فرهنگی که اشتباه است و مدیران و سیما هم در آن نقش دارند. در حالی که ما شاهد این هستیم که بیش 60 درصد هزینه یک سریال برای دستمزد بازیگران چهره است- بازیگرانی برای هر ماه 200 تا 250 میلیون دستمزد می‌خواهند- و می‌توان همین هزینه را صرف ساخت سریالی 100 قسمتی کرد و نشان دادکه با انتخاب قصه درست و کارگردانی دقیق سریالی ساخت که بیننده را پای تلویزیون بنشاند.»

اسدی با انتقاد از سلبریتی‌ها حرف‌هایش را اینطور پایان داد: «این جریان غلط را تهیه‌کنندگان می‌توانند عوض کنند. ما بیش از 50 تهیه‌کننده فعال در تلویزیون داریم و باید به این سمت حرکت کنیم و ذائقه مخاطب را هم تغییر بدهیم. در آخر می‌خواهم به نکته دیگری هم اشاره کنم در ایسن روزهای سخت بازیگران و چهره‌های معروف کجا هستند؟ آیا اثری از آنها می‌بینیم؟ در کنار مردم هستند؟ در کنار جامعه پزشکی هستند؟ الان زمانی است که باید حضور داشته باشند. آنها کجا هستند؟ نیستند!»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز