حاجی میرزایی در حاشیه بازدید از استودیوی مدرسه تلویزیونی ایران:

مدرسه تلویزیونی ایران یک گام موثر به عدالت آموزشی است

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۴:۵۲:۳۸
کد خبر: ۹۹۶۹۸۱
وزیر آموزش و پرورش حضور معلمان باتجربه در مدرسه تلویزیونی ایران را گام موثری به نزدیک شدن به عدالت آموزشی ودسترسی های عادلانه تر به فرصتهای آموزشی عنوان کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، به طور سرزده با حضور در استودیوی شبکه آموزش سیما از پشت صحنه ضبط درس علوم تجربی پایه هشتم مدرسه تلویزیونی ایران بازدید و با عوامل آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار صمیمانه که مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما نیز وزیر آموزش و پرورش را همراهی می کردگزارشی از روند تولید آن ارائه شد.

حاجی میرزایی در این مراسم ضمن عرض خداقوت و خسته نباشید به دست اندرکاران و تبریک روز معلم به معلمان مدرسه تلویزیونی ایران، حضور معلمان باتجربه در مدرسه تلویزیونی ایران را گام موثری به نزدیک شدن به عدالت آموزشی ودسترسی های عادلانه تر به فرصتهای آموزشی عنوان کرد.

وی گفت: همه چیز معلمی عشق است و یک معلم همه سروکارش با اشرف مخلوقات است و تربیت انسانها کار بسیار بزرگو با ارزشمندی است و هیچ شغلی به غنا و عمق معلمی نیست.

وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از مدیر و همکارانشان در شبکه آموزش سیما، گفت: آنچه که در طی مدتی که مدرسه تلویزیونی ایران در حال ضبط و پخش است شاهد بودم، از مدیر محترم شبکه گرفته تا همکارانشان از همان روز اولاجرای این طرح جز تعهد، دلسوزی و اشتیاق فراوان چیز دیگری شاهد نبودم.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود به بعد دیگر مدرسه تلویزیونی ایران اشاره کرد و گفت: یکی دیگر ازویژگی‎های آموزش‎های تلویزیونی ترویج و تبلیغ نوع آموزش در بین معلمین است که به مهارتهای تدریس آنها نیز کمکخواهد کرد و به نوعی می توان گفت مدرسه تلویزیونی ایران یک دوره آموزشی برای معلمان نیز محسوب می‌شود.

 

• مدرسه تلویزیی ایران در سلیمانیه عراق

احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش سیما نیز با اشاره به بازخورد مدرسه تلویزیونی ایران در بین خانواده‌ها، گفت: براساسارتباط تصویری‌ها و تماس های صورت گرفته ای که با شبکه داشتیم از مناطقی است که شاید کمتر بتوان آنرا تصویر کردبوده است.

وی ادامه داد: روز گذشته چندین فیلم از سلیمانیه عراق برای ما ارسال شده که دریکی از این فیلم ها دانش آموز خطاب به ما گفته بود که «من از کلاس‌های مدرسه تلویزیونی ایران استفاده می‌کنم و معلمان برایمان این تصاویر را ضبط کرده وارسال می‌کند».

مدیر شبکه آموزش سیما با اشاره به عدالت آموزشی ایجاد شده با آغاز به کار مدرسه تلویزیونی ایران، گفت: مدرسه تلویزیونی ایران باعث شده سبک همگن و همسان از عدالت آموزشی را به نمایش گذاشته که سبک تدریس یکسان را درکشور ترویج می‌دهد که این اتفاق بسیار مطلوب محسوب می‌شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت:  پیشنهاد بنده این است که دانشگاه فرهنگیان می‎تواند واحدهایی را به بررسی کیفی ضمن خدمت، آموزش ضمن خدمت و... اختصاص از این طریق اقدام کند.

نظر شما
پرونده ویژه