طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات سایبری

۱۴۰۲/۰۲/۰۳ - ۲۳:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۴۱۴۵
طرح اتحادیه اروپا برای مقابله با تهدیدات سایبری
کمیسیون اروپا از اختصاص بودجه ۱.۱ میلیارد یورویی (۱,۲ میلیارد دلار) برای مقابله با تهدیدات فزاینده امنیت سایبری خبر داد.

خبرگزاری برنا؛ کمیسیون اروپا از اختصاص بودجه ۱.۱ میلیارد یورویی (۱,۲ میلیارد دلار) برای مقابله با تهدیدات فزاینده امنیت سایبری خبر داد. این اقدام واکنشی به بروز نگرانی‌های گسترده در مورد افزایش موارد هک پیشرفته محسوب می‌شود. از سوی دیگر استفاده فزاینده از جنگ سایبری در درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین نیز سبب نگرانی مقامات اتحادیه اروپا شده است.

اتحادیه اروپا طی بیانیه‌ای در این مورد اعلام کرد: «قانون همبستگی سایبری اتحادیه اروپا با ایجاد یک سپر امنیت سایبری و یک مکانیسم جامع اضطراری سایبری موجب شناسایی بهتر، آماده‌سازی و واکنش به موقع به حوادث بزرگ و برجسته سایبری می‌شود.»

این سپر متشکل از مراکز عملیات امنیت ملی و فرامرزی خواهد بود که از آخرین فناوری‌ها مانند هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته برای شناسایی تهدیدات و حوادث سایبری فرامرزی استفاده می‌کنند.

مکانیسم اضطراری سایبری آمادگی نهادها را برای مراقبت از بخش‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل و انرژی در برابر حوادث سایبری احتمالی آماده می‌کند.

این طرح همچنین به درخواست کمک کشور‌ها یا مؤسسات اروپایی در صورت وقوع حوادث امنیت سایبری در مقیاس بزرگ، پاسخ خواهد داد و مداخله خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، لایحه همبستگی سایبری قبل از تبدیل شدن به قانون نیاز به توافق کشورهای اتحادیه و پارلمان اروپا دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز