رئیس هیئت ورزش های همگانی قزوین:

ترویج ورزش در خانه برای حفظ سلامت مردم را جدی گرفته ایم

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۱۳:۵۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۱۷۷۳
ترویج ورزش در خانه برای حفظ سلامت مردم را جدی گرفته ایم
رئیس هیئت ورزش های همگانی قزوین گفت: با برنامه ریزی در اجرای ورزش های همگانی در خانه به تقویت سلامت مردم در مقابله با کرونا کمک می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد شفیعی در این باره اظهارداشت: در روزهایی که نگرانی و استرس شدیدی بر تمام جامعه و خانواده ها مستولی شده، سیاست های وزارت ورزش و جوانان به گونه ای توانسته فرهنگ ورزش در خانه را در ایام قرنطینه خانگی رایج کرده و به حفظ سلامتی شهروندان و ارتقای توانمندی مردم برای مقابله با کرونا کمک کند.

وی اضافه کرد: این سیاست درست در لرستان نیز جواب داد و اداره کل ورزش و جوانان استان با عملیاتی کردن آن و راه اندازی پویش های مختلف به وسیله هیئت ها و همچنین قهرمانان ورزشی توانست این ایده مهم را اجرا کند.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ورزش در ارتقای سلامتی و نقش آن در مقابله با بیماری ها ازجمله تقویت ابعاد جسمانی و ذهنی برای مقابله با شیوع یک بیماری جدید و ناشناخته چون کرونا ویروس این موضوع نشان می دهد که تثبیت فرهنگ ورزش در خانه و نهادینه کردن آن میان خانواده ها می تواند به عنوان یک تجربه جدید مورد مطالعه قرار گرفته و تداوم یابد.

ورزش در خانه

رئیس هیئت ورزش های همگانی استان قزوین یادآورشد: در استان قزوین در هیئت ورزش های همگانی تلاش کرده ایم فرهنگ ورزش در خانه را در ایام قرنطینه خانگی مورد تاکید قرار داده و شرایط انجام آن را برای تمامی اقشار و اعضای خانواده در خانه فراهم کنیم.

شفیعی بیان کرد: از اسفند سال گذشته که ما نیز میزبان ویروس کرونا به عنوان میهمان ناخوانده هستیم، همراهی این هیئت با دستگاه های متولی در راستای کاهش آسیب های جسمی و روحی ناشی از انتشار ویروس کرونا موثر بوده و هیئت ورزش های همگانی استان هم که رسالت سلامت مردم را برعهده دارد در اجرای این طرح پیشگام بوده است.

وی در ادامه افزود: در مدت 9 ماه گذشته علاوه بر شرکت و حضور پررنگ در تمامی طرح ها و برنامه های ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های همگانی تعداد زیادی کلیپ ویدئویی و محتوای آموزشی توسط مربیان تولید شده و برای استفاده شهروندان در فضای مجازی بارگذاری شده است.

شفیعی طرح ابلاغی قرنطینه فعال با ورزش همگانی را از دیگر برنامه های فدراسیون ورزش های همگانی عنوان کرد و گفت: در این ایام که تصمیم دولت بر اجرای سیاست های سخت تر قرنطینه ای و تعطیلی بیشتر مشاغل است اجرای طرح قرنطینه فعال با ورزش همگانی می تواند جایگزین حضور در باشگاه ها و محوطه آزاد باشد.

وی بیان کرد: در این طرح که از ابتدای آذر ماه آغاز شده و تا نیمه این ماه ادامه دارد برنامه های آموزشی به صورت آنلاین تهیه شده و در ساعات مختلف در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شفیعی اضافه کرد: در این طرح تلاش شده تا تمام گروه های سنی مورد توجه قرار گیرند و برنامه ریزی در این طرح به گونه ای است که به تمام رده های سنی بویژه دو گروه سنی حساس کودک و سالمند توجه ویژه شده است.

 

نظر شما