وزیر بهداشت اعلام خطر کرد:

مرگ و میر ویروس انگلیسی سه برابر است/ اسفند ماه سخت در پیش رو

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۴:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۸
مرگ و میر ویروس انگلیسی سه برابر است/ اسفند ماه سخت در پیش رو
وزیر بهداشت گفت: مرگ و میر ویروس جهش یافته انگلیسی تا سه برابر است و در صورت بی توجهی به پروتکل ها اسفند ماه بسیار سختی را در پیش رو داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سعید نمکی در قزوین اظهارداشت: کرونا رنج زیادی به مردم دنیا وارد کرده و مدیریت جهان را بر هم ریخته اما ایران اسلامی با خزانه خالی، تحریم های ناجوانمردانه، در کنترل اوضاع بسیار موفق عمل کرده است.

وی بیان کرد: ظلمی که به ملت ایران روا داشته شده شاید پس از واقعه عاشورا بر ملتی وارد نشده به طوری که اجازه ندادند ماسک و دارو در دوران کرونا وارد کنیم و منتظر بودند در دوران بیماری کشتی ایران به گل نشیند اما به لطف الهی و رهبری هوشمندانه و ایستادگی و صبوری ملت و تجربه حماسه دفاع مقدس توانستیم با نفس گرم خانواده شهدا و عشق به اهل بیت محاسبات دشمنان را بر هم بزنیم.

نمکی گفت: البته ما از کشته شدن هر انسانی در هر نقطه دنیا رنجور می شویم و امیدواریم بیماری در همه جهان کنترل و ریشه کن شود اما امروز  آمریکا با 5000 فوتی و انگلیس و آلمان با بیش از 1000 کشته در روز در شرایط بدی قرار دارند و ایران اسلامی با همه فشارها و محدودیت ها توانسته آمار فوتی های خود را دو رقمی کند.

image_2021_2_15-13_29_35_494_qLf

وزیر بهداشت یادآورشد: چه شد که توانمندترین اقتصادهای جهان با زیرساخت های مناسب بهداشتی در مدیریت کرونا مشکلات جدی دارند اما این معادلات بین المللی برای ما جور دیگری رقم خورد و امروز ایران اسلامی برای هموطنان خارج از کشور به امن ترین مکان در دوران کرونا تبدیل شده است.

وی افزود: در یک سال اخیر 2500 تخت آی سی یو در سراسر کشور اضافه شده و ظرفیت استفاده از کپسول های اکسیژن از 20 هزار به 65 هزار عدد افزایش یافته و 11 هزار تخت جدید هم امسال به بهره برداری خواهد رسید.

اجرای 1400 پروژه بهداشتی درمانی در کشور 

نمکی گفت: در سال جاری بیش از 1400 پروژه بهداشتی و درمانی در کشور به بهره برداری رسیده و مدرن ترین مرکز رادیو تراپی در استان قزوین امروز به بهره برداری رسید که می تواند به استان های همجوار نیز خدمات رسانی کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در مدیریت کرونا با تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی با کمک بسیج، مردم، نیروهای جهادی، به عنوان بازوی اصلی در مدیریت بر اساس محله محوری و مسجد محوری توانسته دستاردهای ارزشمندی داشته باشد.

نمکی گفت: اقتدار اینده جهان بر مبنای نحوه مدیریت ویروس کرونا خواهد بود و کشوری موفق است که بتواند میزان مرگ و میر، مبتلایان و بستری های خود را کاهش دهد.

وی بیان کرد: ویروس جدید جهش یافته میزان مرگ و میر را تا سه برابر افزایش می دهد و با مشاهده 7 بیمار با تست مثبت و اولین فوتی بسیار نگران هستیم که تعداد بیشتری به این ویروس آلوده شده باشند و اوضاع بحرانی شود.

بهره برداری

وزیر بهداشت تصریح کرد: مشاهده اولین فوتی در هشتگرد برای ما نگران کننده شده زیرا این ویروس بسیار چموش و سرکش است و در حالی که نظام سلامت پیشرفته انگلیس و آلمان حریف آن نشده اند ما هم باید نگران باشیم و بدانیم اگر ساده انگاری کنیم گرفتار خواهیم شد.

نمکی بیان کرد: اگر دیر بجنبیم و درنگ کنیم همه بافته ها و تلاش های یک سال گذشته هدر رفته و آسیب جدی خواهیم دید لذا هرگز نباید ساده انگاری و عادی انگاری شود.

وی اظهارداشت: به هر میزان پروتکل های بهداشتی کمتر رعایت شود هجمه بیماری بالا رفته و آسیب ها بیشتر می شود لذا در رعایت پروتکل ها باید بشدت سخت گیرانه رفتار کنیم  تا فوتی ها کاهش یابد.

نمکی گفت: اگر محدودیت ها برداشته شود همه باید وحشت کنیم زیرا سپر دفاعی از بین رفته و همه آسیب می بینیم لذا محدودیت و ممنوعیت ها برای حفظ جان مردم و سلامت شهروندان است و باید بدقت اجرا شود.

وزیر بهداشت اعلام خطر کرد/ اسفند ماه سختی داریم 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام خطر کرد و اظهارداشت: اسفند ماه سختی در پیش رو داریم و پایه های دستاوردهای یک سال گذشته با بی توجهی برخی لرزان شده و اگر به مصوبات ستاد و رعایت بهداشت توجه جدی نشود 

photo_۲۰۲۱-۰۲-۱۵_۱۳-۱۹-۱۱

مرگ و میر ویروس جهش یافته سه برابر است

وی بیان کرد: ویروس جهش یافته بسیار پیچیده و خطرناک و مرگ و میر آن تا سه برابر است و یباید مراقبت ها را بیشتر کنیم.

وزیر بهداشت گفت: باید در جلسات مشترک با مسئولان استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران برای مدیریت ویروس جهش یافته به صورت منطقه ای وارد ماموریت شویم و با افزایش تست ها هر گونه موارد مشکوک و احتمالی و مثبت را شدیدا کنترل و مراقبت کنیم تا شرایط بحرانی نشود.

نمکی اضافه کرد: ویروس های وارداتی با دقت انتخاب شده و اگر در شرایطی مشکلی دیده شود بسرعت تزریق آن متوقف می شود زیرا جان و سلامت مردم را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز