وزیر صمت:

۵۷ میلیارد دلار تجارت خارجی ایران/ نهضت تولید در مناطق محروم توسط صنعتگران راه اندازی شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۹ - ۱۳:۳۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۴۳۹۴۳
۵۷ میلیارد دلار تجارت خارجی ایران/ نهضت تولید در مناطق محروم توسط صنعتگران راه اندازی شود
وزیر صمت گفت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه متوازن با کمک صنعتگران نهضت تولید و ایجاد کسب و کار در روستاها راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا رزم حسینی وزیر صمت با آیت الله عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر صمت در این دیدار گفت: امروز افتخار  می کنیم که با کمک نخبگان و مهندسان توانمند کشورمان گیربکس شش سرعته در قزوین ساخته شده و روزانه ۴۰۰ عدد از آن در خودروی رانا بکار گرفته می شود و بزودی به سمت تولید گیربکس اتوماتیک خواهیم رفت.

وی گفت: تحریم ها باعث شده امروز به خودباوری برسیم و فشار تحربم ها سرعت دست یابی به خودباوری را تسریع کرده است.

رشد ۶۵ درصدی درصنعت را تجربه کردیم

رزم حسینی بیان کرد: در شرایط تحریم و کرونا خوشبختانه رشد ۶۵ درصدی در صنعت را تجربه کردیم و در شرایطی که اقتصاد و جهان از کرونا ۲۵۰۰ میلیارد دلار خسارت دید اما ما در ایران نه قحطی و نه بحران داشتیم.

وزیر صمت افزود: امروز بیشتر شرکتها صادرات محور شده اند هر چند بدلیل نوسان ارز با گرانی و تورم مواجهیم اما موفقیت هایی هم داشته ایم به طوری که امروز به صادر کننده فولاد و تولید شاخص پتروشیمی رسیده ایم .

وی گفت: با خروج شرکت های خارجی امروز در تولید لوازم خانگی به شاخص های کیفی و کمی رسیده ایم که افزایش  ۶۰ درصدی تولید تلویزیون از آن جمله است.

رزم حسینی افزود: با همه شرایط سخت تحریم بیش از ۵۷  میلیارد دلار  تجارت بین المللی داشتیم و امیدواریم اوضاع در سال آینده  بهتر شود و در سایر عرصه ها نیز به خودباوری برسیم.

وی افزود: برای تحقق توسعه متوازن باید شرکت های صنعتی که دنبال تولید هستند برای توسعه کسب و کارها در مناطق روستایی و محروم مشارکت کنند و خیرین توسعه در منا طق محروم و روستایی باشند.

رزم حسینی افزود: صنعتگران علاقمند می توانند به  سمت توانمند سازی مردم مناطق محروم بروند، شرکت هایی که داوطلب باشند ماموریت می دهیم در روستاها کسب و کار راه اندازی کنند که این کار در  کرمان و خراسان جنوبی یزد اصفهان هم اجرا شده است.

وزیر صمت بیان کرد: با تعاملی که در استان قزوین وجود دارد برای پشتیبانی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید نهضت کسب و کار در روستاها و مناطق محروم با کمک صنعتگران راه اندازی شود.

وی اظهارداشت: خود شرکتها را ما انتخاب کرده و بدون کمک دولت این کار در روستاها اجرا می شود زیرا معتقدیم شرکت های صنعتی و معدنی باید توسعه متوازن در منطقه ایجاد کنند تا توسعه همه جانبه محقق شود.

در این دیدار استاندار قزوین ، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، رئیس سازمان صمت و جمعی از مدیران دولتی و بخش خصوصی حضور داشتند.

رزم‌حسینی به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به قزوین سفر کرده است‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز