رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

صنعت حمل و نقل کالا باید به سمت هوشمند شدن برود

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۰۸:۰۷:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۳۰۵۵
صنعت حمل و نقل کالا باید به سمت هوشمند شدن برود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: ناوگان حمل و نقل کالا باید به سمت هوشمند شدن و استفاده از تکنولوژی نوین برود تا قادر به ادامه فعالیت و رقابت در شرایط کنونی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در دیدار با رئیس انجمن صنفی کامیون داران و اعضای هیئت مدیره این انجمن صنفی و تعدادی از پیش کسوتان صنعت حمل و نقل استان اظهار کرد: با تشکیل کارگروه فنی می توانیم مشکلات را دسته بندی و برای حل آن پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی بیان کرد: انجمن صنفی مسئول اصلی پیگیری مشکلات کامیون داران است و شاید یکی از چالش های اصلی این صنف فعالیت های سنتی، شناخت نداشتن از بازار، نبود برنامه مدون در صادرات و واردات است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به حمل و نقل هوشمند و فنآورانه در کشورهای توسعه یافته موجلب موفقیت در امور شده و امروز هم سرمایه گذاری در این بخش دارای توجیه اقتصادی است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

121

وی بیان کرد: تکنولوژی کنونی و کسب و کار در فضای مجازی موجب خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد حذف بسیاری از مشاغل باشیم و صنعت حمل و نقل کالا هم در صورت به روز نشدن و تداوم فعالیت سنتی همانند بخش مسافر از چرخه رقابت خارج خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآورشد: استفاده نکردن تجار و بازرگانان از ناوگان حمل و نقل داخلی برای صادرات و واردات علی رغم وجود قانون اخذ عوارض از ناوگان خارجی مشکل ساز شده و ریشه این مشکلات در نبود مدیریت درست و نداشتن درک درست از بازار در شرایطی است که در کشور ظرفیت های زیادی در بخش تولید و صادرات وجود دارد.

سیاهکلی گفت: برای رفع موانع تولید با تشکیل کارگروهی به منظور هوشمند سازی حمل و نقل استان بویژه پایانه باربری موافقیم و برای حل مشکلات تامین لاستیک، پوشش بیمه تامین اجتماعی رانندگان و شیوه نامه نظارتی سازمان صمت استان بر صنایع و شرکت های تولیدی اقدام خواهیم کرد.

وی از انجمن صنفی کامیون داران خواست نسبت به تهیه و ارسال چارت پیشنهادی نحوه نظارت بر تخلف در حوزه حمل و نقل از سوی واحدهای صنعتی اقدام کنند.

نظر شما