رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۸۲۰۰ دوز واکس تزریق شده و ۷ هزار دوز در این هفته تزریق می شود/ سهم استان قزوین افزایش یابد

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۸:۵۵:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۷۶۰۰
۸۲۰۰ دوز واکس تزریق شده و ۷ هزار دوز در این هفته تزریق می شود/ سهم استان قزوین افزایش یابد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون 8200 دوز واکس در استان تزریق شده و با تحویل 7 هزار دوز واکسن جدید در روزهای آینده واکسیناسیون اولویت های بعدی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هفتاد و چهارمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ی استان قزوین عصر دوشنبه با حضور دکتر حریرچی معاون کل وزارت بهداشت ، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان، فرمانداران و مدیران دستگاههای مرتبط در محوطه باز استانداری قزوین برگزار شد.

پیمان نامدار در این جلسه گفت: هر چند مردم در گذشته همکاری خوبی داشتند اما با سه رقمی شدن تعداد بیماران بستری از میانگین 100 نفر به 192 نفر و دو رقمی شدن فوتی ها وارد وضعیت ویژه ای شده ایم که همچنان به همکاری مردم نیازمندیم.

وی افزود: در این شرایط تا وقتی که پیک بیماران سرپایی و بستری کم نشده شاهد افزایش بیماران فوتی هم خواهیم بود اما تیم های ترخیص فعال شده اند تا ورودی و خروجی بیمارستان کنترل شود.

12

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، نوع جدید ویروس جوانان را درگیر می کند و برخی دوباره آلوده می شوند لذا روند بیماری صعودی است.

وی بیان کرد: میانگین بستری در یک ماه گذشته به ۶.۴ بستری به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت رسید و هرچند شیب بیماران مثبت کمی کاهش یافت و بعد از یک دوره ۱۸ هفته ای که آمار بستری ها بالا نرفت اما در فروردین هر دو روز تعداد بستری ها دو برابر شد و از ۱۱۰ بستری به ۶۷۰ بیمار رسیدیم و امروز در ردیف ۷  استان بالای جدول در تعداد افراد بستری هستیم.

نامدار گفت: در هفته های گذشته تعداد فوتی ها به 30 نفر رسید اما امروز این آمار هم بالا رفته است که نگران هستیم.

افزایش مراجعان سرپایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه گزارش خود به معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در پیک چهارم تعداد مراجعان سرپایی و بستری بشدت افزابش یافت البته با پیگیری های انجام شده تجهیزات بیمارستانها هم به روز شد و اکسیژن ساز و تخت های مراقبت های ویژه هم اضافه شد به طوری که تخت های آی سی یو و سی سی یو از ۵۰ تخت به ۱۲۲ تخت رسید و دوبرابر شد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 70 درصد بیماران در بیمارستانهای دولتی و  25 درصد تامین اجتماعی بستری هستند و در حالی که باید 15 درصد تخت های بخش خصوصی هم به بیماران کرونا اختصاص یابد اما حدود 3 درصد این ظرفیت مورد استفاده قرار گرفته که بخشی از آن هم بیماران عادی است.

کرونا

نامدار اظهارداشت: در استان بیش از ۴۰۰ تخت بخش خصوصی داریم که الان ۳ درصد تخت های بخش خصوصی استفاده می شود در حالی که اگر نیاز استان باشد بیماران غیر کووید با تعرفه دولتی در آنجا بستری می شوند.

وی گفت: تست سرپایی ما روزانه ۸۵۰ تا ۹۵۰ مورد و مجموع تست ها به ۱۸۹ هزار و ۵۳۳ مورد رسیده است که باید افزایش یابد.

طرح شهید سلیمانی با موفقیت در حال اجراست

نامدار اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی با همه توان در حال اجراست و تعداد مراقبت در منزل به ۳ هزار مورد رسیده و مصمم هستیم بتوانیم در طرح شهید سلیمانی تیم های نظارتی را بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: در زمینه شناسایی تعداد افراد در معرض تماس رهگیری شده در میانه جدول کشوری و در تست سریع انجام شده جایگاه خوبی داریم و تاکنون ۶۰۶۹ تست انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: در استان میزان مراقبت در منزل بیماران به ۲۷ درصد رسیده که باید آن را افزایش دهیم.

تزریق 8200 دوز واکسن/ 7 هزار دوز واکسن جدید وارد قزوین شد

وی بیان کرد: تاکنون 8200 دوز واکسن در نوبت اول تزریق شده و اخیرا  ۷ هزار دوز وار استان شده که بسرعت تزریق خواهد شد اما قزوین شرایط خاصی دارد و با توجه به تعداد سالمندان و تراکم جمعیت استان درخواست می کنیم سهمیه بیشتری به استان اختصاص یابد.

نامدار اظهارداشت: با داشتن بیش از 130 هزار کارمند، جمعیت کارگری بالا و بیشترین فوتی ها در سنین بالای 65 سال حتما باید با افزایش سهمیه .واکسن بتوانیم گروه سالمندان را بسرعت واکسینه کنیم تا آمار فوتی ها کاهش یابد.

23

وی تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در فاز سوم ۵۰۰ نفر و در پیک چهارم به 700 نفر رسیده و روند بستری ها در همه بیمارستانها سیر صعودی دارد و بیماران سرپایی نیز افزایشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: کاهش بیماران متصل به دستگاه ونتیلاتور بیانگر خدمات رسانی کادر درمانی، پزشکی و پرستاری است که از خدمات آنها تقدیر می کنیم.

نامدار گفت: بیماران سرپایی در ماه گذشته حدود ۷۴۹۷ نفر بود که این تعداد هم اکنون به ۲۱ هزار نفر رسیده و اگر این روند تداوم یابد امیدی به کاهش روند کنونی نیست.

وی اضافه کرد: بیشترین مبتلایان را زنان خانه دار، کارگران، بازنشسته ها تشکیل می دهند و در ارزیابی خوداظهاری که صورت گرفت میزان ابتلا به علت شرکت در میهمانی ها از 3 دهم درصد در سال گذشته به ۳۲ درصد رسیده که نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: همچنین ۷۰ درصد عامل ابتلا به ویروس در اثر تماس با یک فرد آلوده بوده است.

وی اضافه کرد: با داشتن 800 تخت مجبور به راه اندازی بیمارستان صحرایی هم شدیم و در حال حاضر 1200 بیمار در طرح مراقبت در منزل تحت قرنطینه هستند که از بار بیمارستانی کاسته شده است.

نامدار گفت: در طرح خدمات در منزل که در یک ماه گدشته اجرا شد ۹۸ درصد افراد قرنطینه خانگی را حفظ کردند و اگر این طرح توسعه پیدا کند کمک موثری به کادر درمانی است که حتی می تواند از برپایی بیمارستان صحرایی هم جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص وضعیت کنونی بیماری هم اظهارداشت: در بیست و چهار ساعت گذشته 192 بیمار جدید به ویروس کرونا مبتلا شدند و با افزایش بیماران در حال حاضر 670 بیمار در بیمارستان های استان قزوین بستری شده اند.

وی بیان کرد: در بیست و چهارساعت گذشته 9 نفر از بیماران بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست دادند و موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان 921 نفر و بیماران بدحال به 43 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: با تلاش کادر بهداشتی و درمانی در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 97 بیمار از بیمارستانها ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 21 هزار و 193 بیمار در بیمارستانها بستری شده اند و در این مدت یک هزار و 467 نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از همکاری مستمر رسانه ها و اصناف و بازاریان استان قزوین تشکر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز