جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

تاکنون هیچ موردی از ویروس هندی و آفریقایی در قزوین مشاهده نشده است

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۷:۰۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۷۶۱۵۷
تاکنون هیچ موردی از ویروس هندی و آفریقایی در قزوین مشاهده نشده است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ویروس هندی و آفریقایی در استان قزوین مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان که عصر شنبه در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده و دو میهمان خارجی اهل هند به ویروس انگلیسی مبتلا بوده اند که تحت کنترل و قرنطینه هستند.

وی افزود: با تصمیم ستاد ملی کرونا هر گونه سفر برون شهری از تاریخ 21 تا 25 اردیبهشت ممنوع شده و تمامی ورودی و خروجی های شهرهای استان بشدت کنترل می شود تا مسافرتی صورت نگیرد. 

حبیبی اظهارداشت: با تدبیر فرمانداران و نیروی انتظامی لازم است ممنوعیت ها مشخص شود تا شهروندان در جریان محدودیت ها قرار گیرند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: در آستانه عید سعید فطر برای جلوگیری از مسافرت های غیر ضروری از ساعت 12 دوشنبه شب منع تردد اعمال و اجرایی می شود و تمامی ورودی و خروجی شهرها مسدود خواهد شد.

15

وی یادآورشد: پذیرش مسافر در هتل ها، اقامت گاهها و مسافرخانه از تاریخ یاد شده ممنوع است و اگر رعایت نشود این مراکز دو هفته تعطیل می شوند و اگر خودروی غیر بومی در هتلی بود به پارکینگ منتقل خواهد شد.

حبیبی اضافه کرد: تردد خودرو با پلاک های ۷۹ و ۸۹ در داخل استان بلامانع است و مسیرهای منتهی به محورهای گردشگری و خوش آب و هوا از جمله الموت، طارم و آوج در این ایام مسدود می شود.

وی اظهارداشت: گزارش ها نشان می دهد در برخی مطب های پزشکان، پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود که لازم است تذکر جدی به آنها  داده شود در غیر این صورت مطب پلمب خواهد شد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: در حال حاضر 4 شهر در استان نارنجی، یک شهرستان زرد و مرکز استان همچنان قرمز است و بر این اساس میزان حضور کارمندان دولت در شهرهای نارنجی تا ۵۰ درصد و در شهرهای زرد ۷۵ درصد اعلام می شود و در این وضعیت دستگاههایی که کمتر از 50 نفر نیرو دارند مشمول این مصوبه نمی شوند.

جلسه کرونا3

وی اظهارداشت: در میدان میوه و تره بار پروتکل ها رعایت نمی شود لذا باید از سوی اتاق اصناف این محدوده کنترل و مدیریت شود و با هر گونه روزه خواری، نزدن ماسک و بی توجهی به رعایت بهداشت برخورد قانونی صورت گیرد. 

حبیبی اضافه کرد: نماز عید سعید فطر همچون سال گذشته در خیابان شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد و در مورد فعالیت تالارها در هفته بعد تصمیم گیری می شود.

نظر شما