استاندار قزوین:

روستاها باید محور توسعه و مراکز مولد در کشور باشند

۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۸:۳۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۸۴۷۲۷
روستاها باید محور توسعه و مراکز مولد در کشور باشند
استاندار قزوین گفت: اگر روستاها محور توسعه و به عنوان مولد مورد توجه قرار گیرند ضمن دوری از حاشیه نشینی به اشتغال و توسعه کشور هم کمک می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام حسین روحانی نژاد نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز پنجشنبه با استاندار قزوین دیدار و گفتگو کرد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در این دیدار گفت: از تلاش مجموعه بنیاد مسکن در حل مشکلات محرومان بویژه تامین سرپناه تشکر می کنیم.

وی افزود: در مسیر حرکت خود خطاهای بزرگی انجام دادیم که امروز تهدیدات زیادی را متوجه ما کرده است.

استاندار تصریح کرد: بی توجهی به روستاها در فرایند توسعه موحب شد اقتصادی که در روستا تعریف شده بود دچار تهدید شود و جمعیت روستایی به شهرها گسیل شده و حاشیه نشینی شکل بگیرد و امروز آسیب های ان را احساس می کنیم.

dbp2_a7b12386d1c7c67c417631d71cce687d

وی افزود: اگر چرخه توجه به روستا بیشتر می شد و محور توسعه را در روستاها می دیدیم امروز از یک جامعه مصرف کننده به مولد تبدیل شده بودیم و به واردات وابسته نمی شدیم.

استاندار قزوین گفت: ساختن خرابی ها سخت تر از اقدام برای ساخت اولیه است به طوری که در گذشته روستاهای ما مولد بود و یک زن و جوان روستایی هرگز بیکار نبودند و با دامداری و صنایع دستی و کشاورزی خود را اداره می کردند  و به توسعه کشور کمک می کرد اما با مهاجرت ها شاهد بروز مشکلات فراوانی شدیم که بخشی ناشی از جنگ و بخشی ناشی از رویکرد اشتباه بود.

جمالی پور افزود: در بیست سال گذشته با محور شدن بنیاد در محرومیت زدایی شاهد رویکرد خوبی به روستا بودیم و امروز این حرکت شتاب گرفته و روستا  محور توسعه شده و اقدامات خوب بنیاد مسکن موجب شده شرایط زندگی در روستاها بهبود یافته و شاهد مهاجرت معکوس در روستاها هستیم.

وی بیان کرد: اگر سایر دستگاهها در کنار فعالیت بنیاد به ماموریت خود درست عمل کنند تا اگر  روستاییان به محل خود بازگشتند دچار چالش و مشکل نشوند می توان به بهبود امور امیدوار بود.

جمالی پور یادآور شد:خدمات بنیاد در سالهای اخیر بسیار با ارزش بوده و توانسته محیط زندگی خوبی را برای روستاییان ایجاد کند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: ما گاهی با رویکرد سیاسی اقداماتی انجام دادیم که مردم به ما بی اعتماد و بدبین شدند در حالی که باید خدمات انجام شده بخوبی گفته می شد تا مردم بدانند در این شرایط سخت چه کارهایی برای کشور انجام شده است. 

وی گفت: باید اخلاق را رعایت کنیم و به جای این که همدیگر را متهم به جاسوسی کنیم و هر مسئول پس از مدتی به عنوان عامل بیگانه معرفی شود به توصیه های دینی عمل کنیم و از تهمت زدن دوری کنیم.

 

نظر شما