دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین:

ویژه برنامه های چهل سالگی اقامه نماز جمعه در قزوین برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۲:۵۷:۳۹
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱۷
ویژه برنامه های چهل سالگی اقامه نماز جمعه در قزوین برگزار می شود
دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین گفت: برنامه رونمایی از تمبر، کتاب تاریخ شفاهی، سلوکی در پرواز به یاد مرحوم آیت الله باریک بین در چهل سالگی نماز جمعه در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست خبری دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین روز شنبه در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی برگزار شد.

علی شفیعی شاد در این نشست اظهارداشت: برخی از علما نماز جمعه واجب عینی و برخی واجب تخییری می دانند و تبیین کننده و اتصال دهنده حاکمیت و مردم قرارگاه ایمانی مردم است و در هرهفته یک بار با توده مردم ارتباط برقرار می کند.

وی بیان کرد: رابطه امام جمعه و امت در نماز جمعه تعیین می شود و قرارگاه بصیرت و اخلاق است و نگاه ما مبتنی بر همین است که نماز جمعه قرارگاه باشد و قلب فرهنگی شهر شود. 

مسجد

شفیعی شاد یادآورشد: در مدت ۴۰ سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و در قزوین نیز پس از انتصاب مرحوم آیت الله باریک بین در هشتم تیرماه سال ۶۰ به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در12 تیرماه همان سال اولین نماز جمعه اقامه شد.

وی گفت: تا اواسط دهه ۷۰ تکثر نماز جمعه نداشتیم و معمولا مردم شهرهاید اطراف همه در قزوین جمع می شدند اما امروز در همه شهرهای استان این آیین عبادی و سیاسی اقلامه می شود.

شفیعی شاد گفت: در برپایی نماز جمعه افراد زیادی در بخش های حفاظت، انتظامی و امور فرهنگی تلاش می کنند و این اقدامات موجب مشارکت خوب گروه های مختلف در نماز جمعه شده است.

وی اضافه کرد: با حضور آیت الله عابدینی به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین، برنامه های متنوعی اجرا شده که برخی به عنوان طرح نمونه کشوری برگزیده شده است.

دبیر ستاد نماز جمعه استان قزوین یادآورشد: طرح ویژه دانش آموزی «میعاد» برای جذب دانش آموزان، طرح «امید» برای مقطع  ابتدایی و طرح «مصباح» برای دانش آموزان مقطع دوم دبیرستان و نیز «مشکات» برای راهنمایی اجرا شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: چاپ نشریات از جمله جماعت، ذکر جمعه، روز هفتم منتشر شده و با تشکیل میز خدمت و کارهای پژوهشی انجام شده است. 

2425799

برنامه ویژه چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه

شفیعی شاد اضافه کرد: به مناسبت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه برنامه های ویژه ای در قزوین تدارک دیده شده که از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه اجرا می شود.

وی گفت: برنامه «مشق آیات» با حضور خوشنویسان فردا یکشنبه ساعت ۱۰ صبح در مسجدالنبی برگزار خواهد شد و از ساعت ۶ تا ۸  عصر هم تجلیل از خادمان نماز جمعه در ۴۰ سال گذشته اجرا می شود.

شفیعی شاد تصریح کرد: برنامه قلب شهر گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین و تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله شیخ هادی باریک بین روز چهارشنبه با سخنرانی آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران از ساعت ۱۸ در مسجدالنبی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه قزوین اظهارداشت: رونمایی از طرح مرمت و بهسازی جلوخان مسجدالنبی، رونمایی از تمبر نماز جمعه و ویژه برنامه گرامیداشت چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران، رونمایی  از مستند مرحوم آیت الله باریک بین و رونمایی از ماکت و کتاب تاریخ شفاهی نماز جمعه قزوین، کتاب «سلوکی در پرواز» خاطرات زندگی آیت الله باریک بین از دیگر برنامه های ستاد است.

مسجد النبی 22

وی یاد مرحوم حنانه امیری خبرنگار صبح قزوین را گرامی داشت و از رسانه های گروهی خواست در ترویج فرهنگ نماز جمعه مشارکت بیشتری داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز