جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

روند بستری و فوتی کرونایی در استان قزوین کاهشی است

۱۴۰۰/۰۸/۲۹ - ۱۵:۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۲۶۳۶۶۷
روند بستری و فوتی کرونایی در استان قزوین کاهشی است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: خوشبختانه با همکاری مردم و تلاش کادر پزشکی روند بیماران بستری و فوتی کرونایی در استان قزوین رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نود و هفتمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین ظرهر شنبه به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: در حال حاضر شهرهای قزوین، البرز، تاکستان و بویین زهرا در شرایط زرد، آوج در شرایط آبی و آبیک در وضعیت نارنجی است و روند کاهش بیماری در استان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 93 درصد جمعیت زیر 18 سال، حدود 90 درصد جمعیت بالای 18 سال نوبت اول واکسیناسیون خود را انجام داده اند و با مجموع 74 درصد مجموع دو نوبت واکسیناسیون در ردیف شش استان شاخص کشور قرار داریم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: سامانه مدیریت هوشمند کرونا درقزوین به صورت پایلوت اجرا شده اما نواقصی دارد که بایستی  برطرف شود.

77

وی بیان کرد: برای تسریع در واکسیناسیون بخش کارگری مقرر شده بود هزینه تزریق از سوی واحدهای صنعتی و نیز شرکت شهرک های صنعتی استان تامین شود که برای اجرای این مصوبه پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

حبیبی یادآور شد: اخیرا سازمان پسماند شهرداری قزوین از شرکت نمایشگاههای بین المللی استان قزوین درخواست 22 میلیون تومان عوارض داشته و از آنجا که این نمایشگاه در دو سال اخیر فعالیتی نداشته و امکانات خود را برای برپایی بیمارستان صحرایی و تزریق واکسن به صورت مجتمع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده بایستی از این پرداخت معاف شود که مراتب به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

وی در خصوص بررسی برگزاری مجالس ترحیم در مساجد هم گفت: این موضوع با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم با رعایت پروتکل های بهداشتی برای آن تصمیم گیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز