جانمایی اشتباه معادن در شمال آبیک چشم انداز شهری را از بین برده است

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۱۸:۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۳۰۰۰۶۳
جانمایی اشتباه معادن در شمال آبیک چشم انداز شهری را از بین برده است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: جانمایی اشتباه استقرار معادن در شمال آبیک موجب تخریب چشم انداز زیبای شهر و تهدید سلامت مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک در جلسه بررسی مشکلات معادن شهرستان آبیک که عصر شنبه با حضور فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی و فرماندار در محل فرمانداری برگزار شد اظهارداشت: جانمایی معادن در شهرستان آبیک غیرکارشناسی بوده و با استقرار معادن در شمال شهر آبیک چشم‌انداز این شهر از بین رفته است.

محمدی گفت: هیچ شهرستانی را نمی‌توانید پیدا کنید که بخش شمالی آن که معمولا بهترین موقعیت را دارد در اختیار معادن باشد و این مناطق معمولا برای توسعه مسکن و فضای سبز و ایجاد مکانهای تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تأکید بر جلوگیری از صدور مجوز جدید برای معادن این شهرستان تصریح کرد: با کمک مسئولان شهرستانی و استان تاکنون تلاش شده از فعالیت مجدد معادنی که محیط زیست را آلوده می کنند و نیز معادن جدید جلوگیری شود.

محمدی یادآورشد: با فعالیت منطقی معادن به شرط رعایت نکات محیط زیست مخالف نیستیم اما متاسفانه بیشتر معادنی که در شهرستان آبیک فعالیت می‌کنند بیش از میزان مجاز برداشت دارند و به دلیل نبود باسکول، میزان تناژ برداشت و انتقال آنها مشخص نیست.

image_2022_2_19-18_44_26_30_yQu

این مسئول قضایی گفت: وقتی در مرکز استان برای این گونه فعالیتها تصمیم گیری می شود و مسئولان محلی امکان اظهار نظر ندارند باید شاهد بروز مشکلات باشیم لذا انتظار داریم به دغدغه مدیران شهرستانی هم در صدور مجوز معادن اهمیت داده شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: وقتی مجوزی از استان صادر می شود اگر مشکلی هم بروز کند نمی توانیم بسرعت تصمیم گرفته و یک شبه آن را باطل کنیم.

وی بیان کرد: میزان اشتغال در بخش معادن بسیار پایین‌تر از حد مطلوب است و در شرایطی که بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان آبیک با کمبود نیروی کار مواجهند اما در بخش معادن اشتغال زیادی نداشته ایم و فعالیت این واحدها برای مردم منطقه دستاوردی بجز آلودگی نداشته است.

محمدی اظهارداشت: معادنی که پروانه بهره برداری دارند ولی هنوز شروع به کار نکرده اند بایستی از فعالیت آنها جلوگیری شود. 

انتهای پیام

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز