رویکرد مجلس تسهیل گری و حمایت از شرکت های دانش بنیان است

۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۲۱:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۴۷۶۷۴
رویکرد مجلس تسهیل گری و حمایت از شرکت های دانش بنیان است
نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد مجلس تسهیل گری در امور و حمایت جدی از فعالیت شرکت های دانش بنیان برای تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ عصر سه شنبه در مراسمی با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، میثم پیله فروش  معاون اقتصادی استانداری، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان ضمن تجلیل از خدمات سه ساله مصطفی مافی رییس سابق، جعفر احمدی بعنوان رییس جدید پارک علم و فناوری قزوین معرفی شد.

فاطمه محمد بیگی در این مراسم اظهارداشت: با تاکید مقام معظم رهبری در حمایت از شرکت های دانش بنیان رویکرد مجلس نیز حمایت از پارک های علم و فنآوری و شرکت های دانش بنیان است و تاکنون نیز اقدامات موثری در این عرصه صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با قانون تسهیل در کسب و کارها شاهد حذف فرآیندهای دست و پاگیر هستیم و در عرصه دانش بنیان نیز نگاه دولت تسهیل گری و حمایت عملی است.

محمد بیگی تصریح کرد: قزوین با پیشینه غنی فرهنگی و داشتن شخصیت های فاخر و نیز ظرفیت های خوب دانشگاهی و استقرار پارک علم و فنآوری جایگاه خوبی در عرصه شرکت های دانش بنیان دارد و در صورت حمایت وزارت علوم می تواند طرح های توسعه خود را اجرا کند.

9090

وی گفت: پارک علم و فناوری قزوین در عرصه مبارزه با ویروس کرونا با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تواسنت موفق عمل کند و اقدامات موثری در تامین نیازها از جمله تولید مواد ضد عفونی کننده صورت گرفت

محمد بیگی تصریح کرد: مجلس قوانینی را برای تسهیل در امور شرکت های دانش بنیان وضع کرده که می تواند در روان سازی امور و توسعه فعالیت این شرکتها موثر باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان با استقرار در پارک های علم و فناوری و برخورداری از مشوق ها و تسهیلات حمایتی توانسته اند ایده های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده و به تولید محصول برسند.

وی در ادامه از کمبود خوابگاههای دانشجوی انتقاد کرد و اظهارداشت: حدود 40 درصد دانشگاههای کشور خوابگاه ندارند و حدود 7 درصد خوابگاهها در اختیار دانشجویان متاهل است و این وضعیت نمی تواند مشوقی برای ازدواج دانشجویان باشد.

محمد بیگی بیان کرد: باید تسهیل گر ازدواج های دانشجویی باشیم و بدون تردید تامین خوابگاه برای افراد متاهل می تواند انگیزه خوبی برای رونق ازدواج های دانشجویی باشد که از معاون وزیر علوم انتظار پیگیری این موضوع را داریم.

image_2022_7_5-18_23_10_544_DSc

این نماینده با تشکر از خدمات دکتر مافی رئیس سابق پارک علم و فنآوری قزوین گفت: امیدواریم دوران ریاست آقای احمدی نیز با تحول و توسعه شتابان این پارک همراه شود.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات مصطفی مافی رئیس سابق، جعفر احمدی به عنوان رئیس جدید پارک علم و فنآوری قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز