نشان سیمرغ به کوهنوردان شاخص کشور اهدا می شود

۱۴۰۱/۰۹/۲۱ - ۲۲:۴۱:۳۶
کد خبر: ۱۴۱۰۱۹۶
نشان سیمرغ به کوهنوردان شاخص کشور اهدا می شود
دبیر پروژه سیمرغ کوههای ایران گفت: نشان سیمرغ به کوهنوردان شاخصی که با فتح 31 قله دوره های مقدماتی را با موفقیت سپری کنند اهدا می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا از قزوین؛ به مناسبت روز جهانی کوهستان و کوهنوردی، همایش اهدای نشان ملی سیمرغ کوههای ایران عصر دوشنبه با حضور چهره های ارزشمند ملی استاد محمود سخت باز، مدرس دوره راهنمایان طبیعت گردی، استاد حسین نظر، دبیر پروژه سیمرغ کوههای ایران، استاد محمد اسدی چهره ملی کوهنوردی ایران، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، قاسم اللهیاری و ولی چگینی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و شاهین اسعدی رئیس هیئت کوهنوردی استان در سالن فرهنگسرای هشت بهشت قزوین برگزار شد.

استاد حسین نظر در این مراسم اظهارداشت: با وجودقهرمانان بسیار خوبی که قزوین دارد پروژه سیمرغ یک طرح گسترده است که توانسته در این خطه نیز پیاده شود.

2222

وی افزود: قصد داریم این طرح را در هر استان به صورت مستقل برگزار کنیم و نشان های سیمرغ کوههای ایران به ورزشکاران شاخص اهدا شود.

نظر تصریح کرد: این طرح در سال 95 شکل گرفت و دو سال بعد این طرح با حضور 97 نفر برگزار شد و در سال 98 نیز نشان سیمرغ به 120 نفر تعلق گرفت.

دبیر پروژه سیمرغ کوههای ایران اظهارداشت: در سال 99 این طرح با حضور 90 نفر و در سال گذشته با 120 نفر برگزار شد.

این کوهنورد هیمالیا نورد بیان کرد: خوشبختانه امسال هم در طرح سیمرغ تعداد 15 کوهنورد شاخص استان قزوین و یکی از جوانترین ورزشکاران این رشته از استان قزوین توانسته اند نشان سیمرغ را دریافت کنند و این افتخار بیانگر استعدادهای خوب ورزشی در این رشته و جایگاه استان در کوهنوردی است.

33

استاد حسین نظر در ادامه افزود: طرح سیمرغ در واقع صعود افراد به 31 قله شاخص و بیش از 4 هزار متر ایران است و کسانی که این تعداد صعود را در پرونده ورزشی خود ثبت کنند و هشت دوره مقدماتی شامل امداد ونجات، مسائل حقوقی، یخ و برف، سنگ، محیط زیست، بهداشت و سنگ پیشرفته را با موفقیت سپری کنند می توانند این نشان را دریافت کنند.

وی با اشاره به ورزشکاران شاخص این رشته در قزوین بیان کرد: آقایان ژاله درعرصه کوه و اسکی، مرحوم حسن زرافشان، بلاغی و صفا هاشمیان و محمود آذربایجانی همچنین جوانانی چون علیپور و بهشتی ها یک ظرفیت ارزشمند است که می تواند به اعتلای جایگاه کوهنوردی استان کمککند.

در ادامه 15 تن از کوهنوردان استان قزوین نشان سیمرغ دریافت کردند.

121212

حبیب الله راستاد، اصغر نیابی، قربان طاهرخانی، محمد حسین اینانلو، محمد تحقیقی، بهزاد فخیمی، منیره سادات حسینی، زهرا محمدی گرمارودی، شهین بابا شاهوردی، محمدرضا کشتکار، مهدی درزی رامندی، شاهین جلیلوند، نیما حاجی آقاسی، بهرام نیشابوری و جوانترین کوهنورد امیرعباس آذربایجانی به دریافت نشان سیمرغ کوههای ایران مفتخر شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز