مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین عنوان کرد؛

۱۲میلیارد تومان تعهد پرداخت ماهیانه بیمه سلامت

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۱۴:۰۷:۳۸
کد خبر: ۷۵۲۸۱۸
۱۲میلیارد تومان تعهد پرداخت ماهیانه بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تعهد پرداخت ماهیانه این بیمه را 12میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دکتر "قاسم بهرامی" مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین صبح امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که در محل این اداره کل برگزارشد، با اشاره به هزینه های جامعه آماری خود اظهارکرد: ماهیانه 12میلیارد تومان تعهد پرداخت بیمه سلامت است که در ازای آن 2میلیارد و 200میلیون تومان دریافت می کنیم و مابه التفاوت آن برعهده دولت است تا پرداخت کند.

دکتر بهرامی اذعان کرد: در استان قزوین 90هزار نفر حق بیمه پرداخت می کنند و بقیه به صورت رایگان از مزایای بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: همچنین از 40میلیون نفر 32میلیون نفر در کشور بصورت رایگان از مزایای این بیمه برخوردار هستند.

دکتر بهرامی در خصوص ماهیت بیمه سلامت توضیح داد: بیمه سلامت یکی از سازمان های بیمه گر پایه ای دولتی است که اقدام به ارائه خدمات بیمه ای و خرید خدمات تشخیصی و درمانی از مراکز دولتی و خصوصی سراسر کشور می کند.

وی تصریح کرد: در قزوین با همه بیمارستان ها قرارداد داریم و بیمه شدگان برای دریافت خدمات می توانند به این بیمارستان ها مراجعه کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: کارکنان دولت و خانواده ایثارگران و بهزیستی و طلاب و وکلا (سایر اقشار) علاوه بر بیمارستان های دولتی مجاز به مراجعه به بیمارستان های خصوصی برای دریافت خدمات هستند.

وی ادامه داد: کسانی که رایگان بیمه شده اند تنها می توانند از بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی قزوین خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با اشاره به رشد هزینه های این اداره کل بیان کرد: از سال 92 تا 95 علیرغم ثابت ماندن جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت هزینه های ما 250درصد رشد داشته است.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: در سال 97 باتوجه به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی قزوین خدمات بیمه ای در بخش دولتی و خصوصی مانند گذشته ارائه می شود.

وی ابرازکرد: تلاش کردیم بیماران هزینه مازاد پرداخت نکنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین با تاکید بر به روزشدن مطالبات دانشگاه از بیمه در سال97 افزود: در سال97 طبق تفاهمنامه وزارت بهداشت و بیمه سلامت مقررشد مطالبات دانشگاه از بیمه بروز باشد.

دکتر بهرامی درمورد روند پرداخت مطالبات در این سال توضیح داد: در سال97 مطالبات را تا اردیبهشت ماه کامل پرداخت کردیم و 70درصد مطالبات تیر و مردادماه نیز پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: ماهانه 5/7میلیارد تومان بدهی خود را به بیمارستان ها می پردازیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اذعان کرد: 22میلیارد تومان بابت سال 96 بدهی داریم که در صورت تامین اعتبار توسط دولت نسبت به پرداخت آن اقدام می کنیم.

دکتر بهرامی درخصوص بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی تاکیدکرد: بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی که دفترچه بیمه رایگان دریافت کرده و ساکن شهرستان های قزوین و تاکستان و آبیک و البرز هستند باید قبل از بستری نسبت به مدت زمان اعتبار این دفترچه ها توجه داشته باشند چراکه درصورت عدم اعتبار هزینه های آنها بصورت آزاد محاسبه خواهد شد.

وی یادآورشد: بیمه سلامت به بیمارستان های خصوصی هم مثل دانشگاه علوم پزشکی قزوین پرداخت به روز خواهد داشت.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اذعان کرد: مطالبات بیمارستان رحیمیان تا چهارماهه نخست سال97 پرداخت شده است.

دکتر بهرامی درخصوص طرح پزشک خانواده هم توضیح داد: پیگیری طرح پزشک خانواده نیازمندان همکاری متولیان امر است.

وی درمورد هزینه های بیماران خاص نیز گفت: در سال 11میلیارد تومان هزینه بیماران خاص است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین تصریح کرد: 121دفتر پیشخوان در نقاط مختلف استان مجوز صدور و تعویض دفترچه بیمه سلامت را دارند که از پراکندگی خوبی برخوردار است.

دکتر فولادیان معاون بیمه سلامت استان قزوین هم در این نشست گفت: پذیرفتن اعمال جراحی نازایی مستلزم قرارگرفتن تحت پوشش بیمه سلامت است.

وی همچنین گفت: خدمات دندانپزشکی شامل کشیدن و جرمگیری و رادیوگرافی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرد و ترمیم دندان شش موسوم به اولین دندان دائمی که رشد می کند، نیز شامل این بیمه می شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: 75دندانپزشکی در استان قزوین طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

دکتر فولادیان بیان کرد: طبق دستور وزیر بهداشت هزینه های داروهای خارجی که مشابه آنها در داخل تولید می شوند توسط بیمه سلامت پرداخت نمی شود.

مسئول حراست بیمه سلامت قزوین هم از بروز 60-50مورد تخلفات بیمه ای و کلاهبرداری از افراد مختلف در استان خبرداد و گفت: افرادی که تمایل به استفاده از مزایای بیمه سلامت دارند تنها از طریق مراجعه به شعب و کارگزاری های مجاز این بیمه اقدام کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.

بیمه و سلامت1

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز