معاون اقتصادی استاندار قزوین اعلام کرد؛

رشد ۱۷درصدی صادرات قزوین در سال گذشته

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۱۲:۵۹:۵۵
کد خبر: ۸۳۳۸۶۶
رشد ۱۷درصدی صادرات قزوین در سال گذشته
حبیبی گفت: سال گذشته 700 میلیون دلار از کالاهای استان از گمرک قزوین و دیگر استانها به خارج از کشور صادر شد که نشان از رشد 17 درصدی صادرات قزوین داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین گفت: سال گذشته هفت هزار و 500 هکتار از اراضی استان تحت پوشش سامانه های آبیاری نوین قرار گرفت و 9 هزار هکتار دیگر نیز در دست اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط سیستم بانکی استان به یک هزار واحد تولیدی ارایه شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 95 با افزایش 25درصدی روبرو بود.

این مسئول حوزه اقتصادی با اشاره به اینکه در سال قبل، 163 طرح سرمایه گذاری استان منجر به عقد قرارداد شد، تصریح کرد: طی این مدت با وجود تحریم ها 65 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد و همچنین شاهد راه اندازی صندوق کشمش تاکستان با سرمایه گذاری 200میلیارد ریالی بودیم.

حبیبی همچنین به اشاره به یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات روستایی ارایه شده در استان، یادآور شد: اجرای بندر خشک، اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان و نگاه ویژه به راه اندازی پایانه صادراتی در استان از دیگر برنامه های مهم اقتصادی در دست اجرا است.

در ادامه این نشست به مشکلات دو واحد تولیدی اشکان چینی و بلورگمین رسیدگی و تصمیمات لازم در این رابطه اتخاذ شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز