برگزاری ۲۰ اتاق اندیشه‌ورز در شهرداری قم/تدوین طرح مطالعاتی مدیریت تعارض منافع

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۱:۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۴۹۴۸
برگزاری ۲۰ اتاق اندیشه‌ورز در شهرداری قم/تدوین طرح مطالعاتی مدیریت تعارض منافع
رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم از برگزاری 20 نشست اتاق اندیشه‌ورز در حوزه‌های خدمات شهری و محیط‌زیست، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، شهرسازی و معماری، فرهنگی –اجتماعی، مالی و اقتصادی و برنامه‌ریزی و مدیریت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، همایون یزدان پناه با اشاره به عملکرد اتاق‌های اندیشه‌ورز در شهرداری قم در سال ۹۹ اظهار داشت: در سال گذشته نشست‌های مهمی توسط گروه‌های اندیشه‌ورز شهرداری قم برگزار شد که نتایج خوبی در تحقق توسعه پایدار شهری به دست آمد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: در سال ۹۹، اتاق‌های اندیشه‌ورز مدیریت و برنامه‌ریزی، فرهنگی- اجتماعی و خدمات شهری و محیط‌زیست  فعالیت‌های قابل‌تقدیری داشتند و اتاق‌های حمل‌ونقل و ترافیک، مالی و اقتصادی و معماری، شهرسازی نیز برگزار گردید که موضوعات مهمی را مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.

یزدان پناه در مورد خروجی و دستاوردهای اتاق اندیشه‌ورز مدیریت و برنامه‌ریزی، ابراز کرد: تعیین طرح ارتقاء و توسعه فرهنگ‌سازمانی شهرداری قم، آسیب‌شناسی حوزه‌های ذیل معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در عرصه برنامه‌وبودجه، منابع انسانی، تحول و هوشمندسازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات با روش پرسشنامه خبره سنجی از جمله نتایج برپایی این اتاق‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: همچنین ارزیابی میزان توسعه‌یافتگی مناطق ۸ گانه شهرداری قم در راستای تحقق توسعه متوازن و پایدار شهری و بررسی طرح مطالعاتی مدیریت تعارض منافع در دست بررسی است، ضمناً  الگوی تعامل شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها در حوزه مدیریت شهری از دیگر موضوعات مهم در اتاق اندیشه‌ورز مدیریت و برنامه‌ریزی به شمار می‌رود، که در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: در اتاق اندیشه‌ورز فرهنگی – اجتماعی نیز به مسائلی همچون طراحی نظام مسائل حوزه فرهنگی اجتماعی شهرداری قم در حیطه‌ وظایف سازمان فرهنگی، ورزشی از جنبه‌های هنری، اجتماعی، شهروندی و گردشگری پرداخته‌شده است.

یزدان پناه با بیان اینکه از طرفی در اتاق اندیشه‌ورز خدمات شهری و محیط‌زیست نیز مسائلی چون احصاء و مسئله یابی موضوعات مهم خدمات شهری و سازمان‌های تابعه و اولویت‌بندی موضوعات و مشکلات موجود مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: طراحی و برگزاری رویداد استارت آپ برای استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت حل مسائل حوزه خدمات شهری از دیگر مسائل مهم در این اتاق اندیشه‌ورز است.

وی در مورد مسائل مورد ارزیابی در اتاق اندیشه‌ورز حمل‌ونقل و ترافیک، اظهار داشت: طرح بازرسی و ایمنی معابر حادثه‌خیز شهر قم و تخمین ماتریس پویای مبدأ و مقصد سفرها در شبکه حمل‌ونقل قم ازجمله موضوعات مهم در این اتاق فکر به شمار می‌رود.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم تصریح کرد: امیدوار است که اتاق‌های اندیشه‌ورز حوزه‌های شهرسازی، مالی اقتصادی و فنی عمرانی در سال جاری فعالیت بیشتری نموده و به نتایج ملموسی برسند.

به گفته یزدان پناه قراردادهای مربوط به “برنامه‌ریزی، تشکیل و مدیریت گروه‌های اندیشه‌ورز شهرداری قم” در ۵ حوزه مأموریتی شامل حمل‌ونقل، خدمات شهری و محیط‌زیست، شهرسازی، عمران و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی توسط دانشگاه قم و در ۲ حوزه مأموریتی شامل برنامه‌ریزی و مدیریت و همچنین مالی و اقتصادی توسط پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین تعداد نشست‌های برگزار شده در حوزه‌های مربوطه، شامل ۶ نشست در رابطه با اتاق خدمات شهری و محیط‌زیست، ۲ نشست اتاق معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، یک نشست در مورد اتاق شهرسازی و معماری، ۳ نشست  اتاق فرهنگی اجتماعی و یک نشست اتاق مالی و اقتصادی و ۷ نشست  اتاق برنامه‌ریزی و مدیریت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز