رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم خبر داد:

ارائه ۳۲ خدمت در سامانه قم‌یار / برنامه شهرداری قم برای افزایش زیرساخت‌های تحقق شهر هوشمند

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۱:۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۹۷۴۹
ارائه ۳۲ خدمت در سامانه قم‌یار / برنامه شهرداری قم برای افزایش زیرساخت‌های تحقق شهر هوشمند
رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم از ارائه 32 خدمت در سامانه قم‌یار به صورت الکترونیکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، کورش محمدحسینی با اشاره به برنامه و اولویت‌های شهرداری قم در حرکت به سمت شهر هوشمند اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۲ خدمت در سامانه قم‌یار به صورت الکترونیکی به شهروندان ارائه می‌شود که باید به عنوان گام نخست حرکت به سمت شهر هوشمند از آن یاد کرد.

وی ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری را یکی از الزامات حوزه هوشمند سازی دانست و گفت: شهرداری قم باهدف ارائه خدمات الکترونیکی و کاهش تردد شهروندان در سطح شهر و حرکت به سمت شهری هوشمند برنامه جامعی را در ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری دنبال می‌کند.

رئیس سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم ورود به حوزه زیرساخت‌های سخت‌افزاری را خارج از محدوده وظایف شهرداری خواند و تأکید کرد: در واقع ایجاد چنین زیرساخت‌هایی در محدوده وظایف شهرداری‌ها نیست، اما در بعضی از موارد به ناچار مجبور به ورود در این حوزه شده‌ایم.

وی سپس به شیوع ویروس کرونا و نیاز شهروندان به استفاده از خدمات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا اهمیت حرکت به سمت هوشمند سازی خدمات برای همه آشکار شد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها ارائه خدمات جامع الکترونیکی سرعت بیشتری پیدا کند.

محمدحسینی به جایگاه شهر قم در حوزه فناوری و هوشمند سازی توجه و تصریح کرد: با وجود جوان بودن سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری قم نسبت به سایر شهرها، در بعضی از حوزه‌ها مانند شهرسازی در شرایط مطلوب و بالاتری از سایر کلان‌شهرها قرار داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز