نماز آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین نشان از تعهد ایشان در مذاکرات است

۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - ۱۲:۵۲:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۸۷۴۹
نماز آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین نشان از تعهد ایشان در مذاکرات است
امام‌جمعه قم تأکید کرد: نماز آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین نشان داد که به عهدش باخدا و اقامه نماز در اول وقت پایبند است و چنین آدمی وقتی تعهدی کند اجرایی کرده و در مذاکرات هم به تعهد خود پایبند خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم گفت: عنصر تقوا در کنار اعمال و رفتار ما بسیار ارزشمند است و باید در کارهای خود جزو انسان‌های متقی باشیم.

امام‌جمعه قم تصریح کرد: اگر درراه خداوند کوچ نکنیم دچار مشکل شده و کوتاهی ما در انجام‌وظیفه و تکالیف ما را دچار ضرر خواهد کرد.

وی به سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز زن و مادر نامیده‌اند که به همه زنان و مادران تبریک می‌گوییم.

سعیدی گفت: پیامبر(ص) در مورد حضرت زهرا(س) فرمودند که نور دخترم حضرت زهرا(س) از نور خداست و برتر از آسمان‌ها و زمین است، این حضرت تنها مکتب رهایی‌بخش انسان است و تنها راه نجات‌بخش بشر مکتب فاطمی است.

امام‌جمعه قم گفت: همگان در همه امور حضرت زهرا(س) را باید اسوه و الگوی خود قرار دهیم و به‌خصوص در عفاف و حجاب که بانوان ما باید از ایشان الگو بگیرند و از مکتب حیات‌بخش فاطمی حمایت کنیم.

وی به سالروز رحلت آیت‌الله گلپایگانی اشاره و یاد و خاطره ایشان را گرامی و همچنین یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشت.

سعیدی به سفر رئیس‌جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف اشتراک منافع راهبردی دارند، این توسعه روابط که موجب تأکید هر دو کشور بوده، بنا بر ملاحظاتی بسیار مهمی است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روابط با دیگر کشورها ابراز داشت: ایشان برای سه گروه از کشورها اولویت روابط قائل هستند، کشورهای همسایه، کشورهای مسلمان و کشورهای همسو که با توجه به این فرمایش رهبر انقلاب، روسیه کشوری است که دارای اولویت همسایه بوده و دارای 25 میلیون مسلمان است و از سوی دیگر کشور همسو در بسیاری از مواضع با ایران به‌حساب می‌آید.

وی گفت: دلیل دیگر برای توسعه روابط میان تهران و مسکو، خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه و جاهلانه غربی‌ها به‌خصوص آمریکایی‌هاست، خنثی‌سازی دو بال دارد اول استفاده از ظرفیت‌های داخلی با نگاه درون‌زاست و دوم بهره‌مندی متناسب از ظرفیت‌های کشورهای مختلف و این هر دو مورد تأکید رهبر انقلاب است.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه ارتباط ما با روسیه می‌تواند با حدود زیادی تحریم‌ها را خنثی کند گفت: ما با روسیه منافع و تهدیدهای مشترک داریم، سوریه، قفقاز و خزر و منطقه و... ازجمله منافع و تهدیدهایی مثل تحریم‌های غربی‌ها و آمریکایی‌ها و.... میان دو کشور حاکم است.

سعیدی گفت: روسیه برای حصول منافع خود برابر خلیج‌فارس به کمک ایران نیاز دارد و روسیه کشوری است که عضو دائم شورای امنیت و در پیمان‌های منطقه‌ای نقش مهمی دارد و در اتحادیه‌ها عضو اصلی است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین منابع مازاد برای ایران گفت: منابع داخلی روسیه به‌گونه‌ای است که می‌تواند بسیاری از نیازمندی‌های ما را تأمین کند، 40 میلیون تن گندم مازاد سالانه و نهاده‌های دائمی و گوشتی ازجمله نیازهایی است که باید مدنظر باشد.

امام‌جمعه قم به اقامه نماز آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین اشاره کرد و گفت: یکی از نکات مهم این سفر، اقامه نماز اول وقت ایشان در کاخ کرملین بعد از قطع صحبت با آقای پوتین بود، رئیس‌جمهور با نماز خود نشان داد سخن گفتن با پروردگار مقدم بر هر موضوعی است، این نماز نشان داد که مسئولان ما با التزام عملی داشته و نماز را درهرحال ستون دین می‌دانند، همان‌گونه که امام باقر(ع) فرمودند که نخستین چیزی که از بنده خدا بازخواست می‌شود نماز است.

وی گفت: رئیس‌جمهور در این اقدام الهی خود به وجود مقدس علی ابن موسی‌الرضا(ع) اقتدا کردند، هنگامی‌که دریکی از مناظره‌های امام رضا(ع) با دانشمندان غیرمسلمان، وقت نماز رسید، امام گفتند وقت نماز است و زمانی که آن دانشمند تحت تأثیر قرارگرفته و تأکید بر ادامه مذاکره داشتند، امام فرمودند که نماز را می‌خوانیم و بازمی‌گردیم.

سعیدی تأکید کرد: نماز آیت‌الله رئیسی در کاخ کرملین نشان داد که به عهدش باخدا و اقامه نماز در اول وقت پایبند است و چنین آدمی وقتی تعهدی کند، در مذاکرات هم به تعهد خود پایبند خواهد بود.

امام‌جمعه قم با اشاره به بدعهدی غربی‌ها گفت: غربی‌ها که به تعهدات خود پایبند نیستند دین ندارند، قطع مذاکره و اقامه نماز اول وقت رئیس‌جمهور نشان داد که نه وابسته به شرقیم و نه دل‌بسته به غرب و ما وابسته و دل‌بسته به خدا هستیم.

انتهای پیام

نظر شما