موسس دارالقرآن امام علی(ع) مطرح کرد

شرکت ۴۶۰۸ نفر در مسابقات قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)

۱۳۹۶/۱۲/۰۴ - ۱۳:۴۳:۱۲
کد خبر: ۶۸۰۸۹۸
شرکت ۴۶۰۸ نفر در مسابقات قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)
موسس دارالقرآن امام علی(ع) گفت: امسال در مسابقات قرآن کریم این دارالقرآن چهار هزار و 608 نفر شرکت کردند که 57 نفر در رده های سنی مختلف حائز مقام‌های برتر شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد انصاری ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع) در بیت علامه طباطبایی با اشاره به سابقه حفظ قرآن کریم در ایران اظهار کرد: استاد پرهیزکار نقش زیادی را در ترویج حفظ این کتاب آسمانی در کشورمان داشت و بسیاری از افراد با شنیدن صدای این قاری به حفظ قرآن کریم علاقه مند شدند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی، تربیت یک لشکر قرآنی برای این کتاب آسمانی است، با توجه به تهاجم فرهنگی و فضای مجازی در این میان وظیفه حافظان قرآن کریم این است که آموزش دادن در زمینه این کتاب آسمانی را در نقاط مختلف کشور جدی بگیرند.

موسس دارالقرآن امام علی(ع) افزود: براساس روایات بهترین فرد آن کسی است که قرآن را یاد بگیرد و آن را به دیگران بیاموزد، علامه طباطبایی در ابتدا مفسر قرآن نبود، اما جرقه تفسیر این کتاب آسمانی در ذهن او زمانی خورد که در کلاس آموزش قرآن شرکت کرد.

انصاری با اشاره سفارش رسول اکرم(ص) نسبت به قرآن اظهار کرد: پیامبر(ص) وصیت کرد که مردم پس از او به قرآن کریم و عترت توجه کنند.

وی ادامه داد: امسال در مسابقات قرآن کریم دارالقرآن امام علی(ع)، چهار هزار و 608 نفر شرکت کردند که 57 نفر در رده های سنی مختلف مقام‌های برتر را کسب کردند و دو هزار و 400 نفر در این مسابقات حد نصاب لازم را به دست آوردند که از همه آن‌ها تقدیر خواهد شد.

موسس دارالقرآن امام علی(ع) افزود: امسال در مسابقات سراسری این دارالقرآن 505 شرکت کننده غیرایرانی از 16 کشور حضور داشتند و کم سن ترین و مسن ترین شرکت کننده در این مسابقات به ترتیب 6 سال و 69 سال سن داشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) 501 نفر در رشته حفظ کل، 419 نفر در رشته حفظ 20 جزء، هزار و 121 در رشته حفظ 10 جزء، هزار و 54 نفر در رشته حفظ پنج جزء و 564 نفر در رشته ترتیل شرکت کردند.

 

نظر شما