مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خبر داد

برنامه ریزی کانون های فرهنگی مساجد استان قم با رویکرد خانواده، محور طی سال آینده

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۶:۱۰
کد خبر: ۶۸۷۲۷۹
برنامه ریزی کانون های فرهنگی مساجد استان قم با رویکرد خانواده، محور طی سال آینده
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای جریان سازی تلاش کنند و طی سال آینده نیز فعالیت‌ های خانواده ‌محور را دنبال خواهیم کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روحانی در بیست و پنجمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: 25 سال پیش کانون های فرهنگی هنری مساجد کار خود را آغاز کرد که امروز در استان قم 550 کانون در مساجد فعال است.

وی بیان داشت: گسترش کانون های فرهنگی هنری مساجد فواید بسیار زیادی در زمینه فرهنگی داشته که از جمله آن در مباحث قرآنی، نماز، مباحث علمی و... بوده و از سوی دیگر در زمینه نشاط و سرزندگی جوانان نیز با برگزاری برنامه های تفریحی و ورزشی اهتمام داشته است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: طبق برنامه ها 25 درصد مساجد باید دارای کانون فرهنگی هنری باشند و تا پایان برنامه ششم نیز باید تمامی مساجد کانون داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فرهنگی اثرگذاری بسیاری دارند و شاهد هستیم که برخی از کانون ها بیش از 300 گروه فرهنگی را در کشور مدیریت می کنند.

وی بیان داشت: یکی از این کانون ها که در قم فعالیت می کند، کانون فرهنگی تبیان است که توانسته شهرک معارفی در کشور را راه اندازی کند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد با اخلاص و بدون ذره ای بهره مادی سال های سال است که در گمنامی در مساجد فعالیت می کنند که یقینا پاداش خدمات خود را از خداوند خواهند گرفت.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به نقش مهم ائمه جماعت در مساجد گفت: مساجدی فعال هستند که با پشتیبانی امام جماعت بتوانند کار کنند که کانون های ما نیازمند این حمایت هستند.

وی با تاکید بر توانمندسازی کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: این امر را در سیر منطقی دنبال کرده ایم و در سال‌ های گذشته نیز به بهسازی تشکیلات پرداختیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با تاکید بر شبکه سازی در مساجد گفت: توانمندی فردی به تنهایی در کانون ها مهم نیست و زمانی می توانیم موثر باشیم که به شبکه ای منسجم و قوی تبدیل شویم.

حجت الاسلام روحانی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در راستای جریان سازی تلاش کنند و طی سال آینده نیز فعالیت‌ های خانواده ‌محور را دنبال خواهیم کردیم.

وی گفت: یکی از توجه های ما به موضوع کتابخوانی است که 185 کتابخانه مخزن ‌دار و 106 کتابخانه قفسه باز در کانون‌های مساجد استان دایر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز