رئیس انجمن تبلیع حوزه علمیه تاکید کرد

تولیدات حوزه معرفی شود

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۲:۴۳:۵۹
کد خبر: ۷۷۶۴۶۶
تولیدات حوزه معرفی شود
رئیس انجمن تبلیع حوزه علمیه ابراز داشت: این سئوال مطرح است که چرا حوزه علمیه شیعه با سابقه طولانی، پایگاه استنادی راه اندازی نشده است و چرا نباید فکری به حال تولیدات حوزوی شود تا افرادی بلند نشوند و بگویید که حوزه ها کاری نمی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام واعظ موسوی در آیین گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع محوریت قرآن و نهج البلاغه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد گفت: در ابتدا از دارالقرآن تشکر داریم که موجب گسترش مسائل قرآنی شده است و خیرین که در راستای کمک به مسائل قرآنی تاکید دارند.

وی بیان داشت: دشمنان از حربه های تبلیغات استفاده می کنند و باید ما از این موضوع به درستی استفاده کنیم و رهبری معظم نیز در خصوص تبلیغ و ارتباط تاکیدات بسیاری دارند.

وی گفت: سال هاست که در حوزه مراکزی به عنوان انجمن های علمی تاسیس شده که امروزه 20 انجمن است و یکی از آنها انجمن تبلیغ و ارتباط است و هدف اصلی آنها این است که به عنوان ستاد مجموعه ای از نخبگان را دور هم جمع می کنند تا فعالیت هایی داشته باشند.

رئیس انجمن تبلیع حوزه علمیه خطاب به طلاب گفت: از طلاب می خواهیم که به انجمن ها وارد شده و در بین نخبه های انجمنی به فعالیت های خود ادامه دهند.

واعظ موسوی گفت: این انجمن امروز با موضوع محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ تشکیل شده است، کم نیستند کسانی که نخبه های تبلیغی به شمار می رود و وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم که نکات قرآن و روایی کمتر بیان می شود که باید به این موضوع پرداخت.

وی ابراز داشت: این سئوال مطرح است که چرا حوزه علمیه شیعه با سابقه طولانی، پایگاه استنادی راه اندازی نشده است و چرا نباید فکری به حال تولیدات حوزوی شود تا افرادی بلند نشوند و بگویید که حوزه ها کاری نمی کنند.

رئیس انجمن تبلیع حوزه علمیه گفت: چرا جایگاه علمی حوزه ها در سطح ملی و بین المللی به درستی تبیین نمی شود و با استفاده تعبیرات معادل، زمینه تحقیر حوزه را فراهم می کند، امروز حوزه به عنوان مولد و مادر نظام وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و حق هم این است، نباید در مراکز بین المللی با بی توجهی روبرو شوند.

واعظ موسوی با اشاره به همایش های بین المللی گفت: چرا در این همایش ها رتبه های علمی پژوهشی توسط خود حوزه ارائه نمی شود و این مراکز علمی و پژوهشی مجبور هستند برای دریافت گرید علمی، دست به دامن وزارت علوم و... شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز