رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

برای جذب جوانان باید جاذبه‎های مسجد را افزایش داد

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۰۱:۴۹:۲۳
کد خبر: ۸۳۵۹۳۲
برای جذب جوانان باید جاذبه‎های مسجد را افزایش داد
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: برای جذب جوانان باید جاذبه‎های مسجد را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام سید محمد نقیب در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: ما در دانشگاه از صبح تا غروب به ارائه مباحث پرداختیم و یک میثاق نامه به رهبر معظم انقلاب آماده کردیم و وظایفی را برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برعهده گرفتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: امیدواریم در این جلسه دستورالعمل و وظیفه عملیاتی مشخص شود تا قرآنیان و کانون های مساجد وظایف خود را شناخته و در راستای تحقق آنها گام بردارند چرا که در غیر اینصورت جلسه در حد شعار باقی می ماند و اتفاق خاصی رخ نمی دهد.

 

وی تصریح کرد: اگر فعالیت هیأت امنا و جوانان و بسیج در مساجد نادیده گرفته شوند و فقط به دنبال فعالیت قرآنی در مسجد باشیم به نتیجه ای نخواهیم رسید زیرا کاری که در مسجد انجام می گیرد تابع سلسله مولفه هایی است که اگر به وجود نیایند فعالیت قرانی در مسجد به ثمر نخواهد نشست.

 

حجت الاسلام نقیب اظهار داشت که رهبر معظم انقلاب نقش هایی را به مساجد داده اند و در گام دوم انقلاب باید این نقش ها تقویت شوند. مساجد و قرآنیان می تواند همه این نقش ها را برعهده بگیرند.

 

وی ادامه داد: سپردن مدیریت به جوانان، مشارکت مردمی، ارتقای بینش سیاسی، عدالت گستری، نقش مساجد در افزایش اخلاق و معنویت در جامعه، عدم غفلت از شعارهای انقلاب، سبک زندگی اسلامی، ایجاد نشاط و امید، شکست محاصره تبلیغاتی دشمنان، طهارت اقتصادی، توجه به قشر ضعیف جامعه و ... از نقش های مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب است که باید در مسجد محقق شده و این وظیفه قرآنیان است.

 

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بر لزوم عدم اکتفا به برگزاری کلاس های قرآنی در مساجد تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما باید توجه ویژه ای به آموزش ائمه جماعت داشته باشیم و همچنین جاذبه های مسجد را افزایش دهیم.

 

وی وضع اقتصادی و سیاسی کشور را بر جذب جوانان تاثیرگذار خواند و گفت: حوزه علمیه باید وظایف خود را درباره مسجد انجام دهد. جاذبه های بیرون از مسجد از جاذبه های مسجد بیشتر است و باید این جاذبه ها را افزایش دهیم تا جوانان را به مسجد کشانده و آموزش های قرآنی به آنها بدهیم.

 

حجت الاسلام نقیب هچنین از آموزش و پرورش به دلیل بی توجهی به قرآن انتقاد کرد و افزود: فارغ التحصیلان نه با قرآن آشنا هستند و نه با مسجد آشنایی دارند.

 

وی در پایان بیان داشت: بسیاری از متدینان در زمان جنگ تحمیلی مراسم خود را در مساجد برگزار می کردند و هم اکنون می توانیم در کنار مسجد یک سالن عروسی ساده و سالم را تاسیس کرد تا مردم بتوانند با هزینه کم مراسم برگزار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز