دبیر انجمن علمی قرآن پژوهان:

کانون‎های فرهنگی مساجد حلقه وصل میان اقشار مختلف است

۱۳۹۸/۰۱/۳۰ - ۰۲:۰۹:۴۳
کد خبر: ۸۳۵۹۳۶
کانون‎های فرهنگی مساجد حلقه وصل میان اقشار مختلف است
دبیر انجمن علمی قرآن پژوهان گفت: کانون‎های فرهنگی مساجد حلقه وصل میان اقشار مختلف است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین فاکر در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری نشست، بررسی گام دوم انقلاب و منشور انقلاب در 40 سالگی دوم و تدوین نقشه راه برای رسیده به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی است.

 

دبیر علمی نشست افزود: این بیانیه به قدری ارزشمند بوده و از جایگاه بالا و والایی برخوردار است که همایش های بزرگ علمی می طلبد تا راهکارهای تحقق آن بررسی شده و اقدامات عملی برای تحقق آن انجام گیرد.

 

وی تأکید کرد که رساله ها و مجلات مختلفی نیاز است تا این مهم محقق شود اما مشکلی برای برگزاری نشست های علمی کوچک برای کنکاش آن وجود ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاکر با اشاره به 30 سرفصل عمده در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: این سرفصل ها به اضافه صدها مساله ریز و درشت، تغدیه خوبی برای محافل علمی و پژوهشی به شمار می آید و ان شاء الله روزی شاهد تحقق علمی آنها در همه محافل علمی و آموزش و تحقق عملی آنها در میدان های مختلف باشیم.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد حلقه وصل میان اقشار مختلف جامعه به شمار می آید. قرآن جامع است و هر آنچه بشریت نیاز دارد را در خود جای داده است و مسجد نیز جایگاه قرآن است. جامعیت مسجد و قرآن می تواند به هم پیوند خورده و متخصصان قرآنی می توانند از این جامعیت برای هر قشری استفاده کنند.

 

دبیر انجمن علمی قرآن پژوهان با اشاره به اینکه مسجد جایگاه قرآن است و هر کار دیگری در مسجد باید در این راستا صورت گیرد، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم مرکز تشکیل کتابخانه در مسجد است. همه افرادی که در مسجد حضور می یابند با هر ملیت و قومیت با هم در قرآن مشترک هستند.

 

وی تصریح کرد: باید نقش کانون مساجد و قرآن و عنصر قرآن پژوهان را مورد بررسی قرار دهیم تا به راه های تحقق اهداف گام دوم انقلاب برسیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاکر نسبت به عدم رونق مساجد ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی مساجد رونق چندانی ندارند و باید کاری کنیم که جوانان به مسجد جذب شوند و از آنها بخواهیم به آموزه های قرآن عمل کنیم. این در حالی است که ما 24 هزار کانون فرهنگی هنری و 12 هزار کتابخانه و 1500 خانه تخصصی قرآنی داریم و 2 هزار مربی در مساجد داریم.

 

نظر شما