رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد:

فوت نزدیک به ۵۰۰ نفر در اثر بیماری کرونا در هرمزگان

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۲:۳۱:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۴۲۴۱
فوت نزدیک به  ۵۰۰ نفر در اثر بیماری کرونا در هرمزگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ،افزود: با فوتی‌های شبانه روز گذشته و مثبت شدن جواب آزمایش ۷ فوتی مشکوک به کرونا در هفته جاری شمار فوتی‌ها به ۴۹۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،حسین فرشیدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ بیمار جدید پذیرش و ۶۰ بیمار ترخیص شدند.

وی بیان کرد: از بیماران جدید پذیرش شده ۸ نفر بدحال بودند و دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند که می‌طلبد افراد با علائم تب، سرفه و تنگی نفس زودتر به مراکز جامع سلامت و درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،تصریح کرد: اکنون ۴۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری اند که از این شمار ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

فرشیدی ابراز کرد: در هفته‌ای که گذشت موارد ابتلا به کرونا در هرمزگان کاهش یافت و پذیرش بیمارستانی بیماران مبتلایان به کرونا ۱۳ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های این هفته نسبت به هفته قبل تغییر چندانی ندارد افزود: در هفته اخیر ۶۱ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

فرشیدی عنوان کرد: تغییر محسوسی در وضعیت مبتلایان به کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند رخ نداده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خاطر نشان کرد: استفاده از ماسک در استان افزایش یافته، ولی فاصله گذاری اجتماعی کمتر رعایت می‌شود؛ اکنون هشت شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کروناست.

وی با بیان به اینکه از افراد علامت دار خواست به مراکز جامع سلامت و درمانی مراجعه کنند؛ اظهار کرد: افراد حتما فاصله گذاری یک و نیم تا متر را رعایت کنند و در فضای بسته با ماسک بیش از  پنج دقیقه قرار نگیرند.

فرشیدی تاکید کرد: برای پیشگیری از کرونا در استان تجمعات بالای ده نفر ممنوع است. همچنین از  افزایش موارد مثبت به کرونا در شهرستان پارسیان در هفته اخیر ابراز نگرانی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پشکی هرمزگان، با بیان اینکه عید قربان در پیش است از مردم خواست تجمع نکنند وتجربه تلخ عید فطر که منجر به شیوع بیشتر بیماری شد را تکرار نکنند.

وی شهادت لیلا بهمن زاده سومین مدافع سلامت هرمزگان را تسلیت گفت.

نظر شما