مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان :

بیشترین تعاونی های هرمزگان در بخش کشاورزی فعالیت دارند

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۱۲:۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۷۷۶۵
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به فعالیت تعاونی های استان در بخشهای مختلف اقتصادی در قالب 14 گرایش گفت: تعاونی های کشاورزی با حدود 31 درصد از مجموع تعاونی های استان با عضویت حدود 7 هزار و 50 نفر و اشتغالزایی بیش از 7 هزار و 800 نفر بیشترین تعاونی ها را در بین تعاونی های استان تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، هادی ابراهیمی  اضافه کرد: تعاونی های خدمات نیز با تعداد 684 تعاونی وعضویت حدود6 هزار نفر در رده دوم قرار دارند.    

وی مجموع تعاونی های استان را  2 هزار و 975 تعاونی باعضویت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر و  ایجاد فرصت شغلی برای 77 هزار و 653 نفر ذکر کرد و گفت: متوسط فرصت شغلی در هر شرکت تعاونی، حدود 26.2 نفر است.

ابراهیمی اظهارداشت: از لحاظ پراکندگی جغرافیایی بیشترین تعداد تعاونی های فعال مربوط به مرکز استان حدود 34 درصد از کل تعاونی¬های استان با عضویت بیش از  412 هزار نفر است و بیشترین فعالیت تعاونی ها به نسبت جمعیت در شهرستان قشم است که قشم و بستک بعنوان بعنوان تعاون شهر برای توسعه تعاونی ها معرفی و هدفگذاری شده اند.

وی در ادامه فعالیت بیش از 80 درصد آبزیان توسط اتحادیه تعاونی¬های صیادی با 4500 شناور صیادی کوچک و بزرگ، حمل ونقل کلیه کالاهای صادراتی و وارداتی از بنادر استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بلعکس به وسیله¬ی بیش از 500 فروند شناور، انجام 100 درصد حمل و نقل دریایی مسافر و بار از آب های سرزمینی به قشم، هرمز و سایر جزایر خلیج فارس توسط بخش تعاون، توزیع 70 درصد مواد سوختی مورد نیاز استان توسط شرکت تعاونی نفت کش داران، حمل و نقل بار جاده ای اعم از داخلی و ترانزیت توسط شرکت تعاونی تریلی داران با تعداد 450دستگاه تریلر را از جمله مهم ترین فعالیتهای شاخص در بخش تعاون ذکر کرد.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال 6 تعاونی با میزان سرمایه گذاری 764900 میلیون ریال و اشتغالزایی 231 نفر در سطح استان افتتاح شد که افتتاح مجتمع دامپروری پیشتاز دهنگ بستک بعنوان بزرگترین مجتمع تولید دامی جنوب با حضور وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی از مهم ترین این طرح ها بود.

ساماندهی تعاونی های مسکن مهر، تشکیل تعاونیهای نوع جدید شامل دانش بنیان ، تعاونی توسعه روستایی، تعاونی توسعه عمران شهرستانی ، ایجاد فرصت های شغلی با افزایش ظرفیت تولید تعاونیهای تولیدی، هدایت سرمایه های سر گردان به سمت تولید و اشتغال و فعال کردن تعاونیهای تولیدی غیر فعال از مهم ترین برنامه های حوزه تعاون استان هرمزگان در سال جاری است.

نظر شما