قابلیت ایجاد تراموا در بلوار ساحلی بندرعباس/خط ریلی بندرعباس به قشم در حال تحقق

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ - ۰۸:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۰۵۱۱
قابلیت ایجاد تراموا در بلوار ساحلی بندرعباس/خط ریلی بندرعباس به قشم در حال تحقق
سرپرست راه‌آهن هرمزگان گفت : مقرر است اولین قطار ترانزیت حامل زغال‌سنگ از روسیه وارد بندرعباس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حمید گوگوچانی با بیان اینکه در حال حاضر کریدور ریلی جهت انتقال بار از روسیه به بندرعباس فعال است افزود : درخواست ترانزیت یک و نیم میلیون تن زغال‌سنگ از روسیه برای هند و پاکستان ارسال شده و قرار است تا پایان شهریورماه سال جاری این محموله در بندرعباس تخلیه و با کشتی به هند و پاکستان ارسال شود.

وی اظهار داشت : ماه گذشته قطار ترانزیتی حامل بار  با ۴۰ واگن از روسیه به بندرعباس وارد شد. گوگوچانی ۷۵ از تخلیه ترانزیت ریلی کل کشور در بندرعباس اعلام کرد و اظهار داشت: ترانزیت و بارگیری در ۵ ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۵۵ درصدی همراه بوده و حجم جابجایی مسافر با رشد ۷۷ درصدی همراه شد.

پیش بینی طرح اتصال بندر شهید رجائی به جزیره قشم در طرح جامع راه آهن بندرعباس

سرپرست راه‌آهن هرمزگان اتصال خط ریلی بندرعباس به قشم  گفت: کارهای اولیه این موضوع از قبیل مطالعه و مشاوره نیز توسط منطقه آزاد قشم صورت گرفته و طرح نهایی داده‌شده و همچنین  پایه‌های ثابت پل در بندر پهل نیز نصب‌شده است.

گوگوچانی  ادامه داد: این موضوع در طرح جامع راه‌آهن بندرعباس گنجاندیده و در طرح جامع راه‌آهن بندرعباس پیش‌بینی شده است. گوگوچانی این را هم اضافه کرد هدف از اجرای این پروژه اتصال بندر کاوه به‌منظور رشد و ارتقا بحث باری دانست.

وی با اشاره به اینکه شرکت ساخت و بخش خصوصی هر دو در چنین موضوعاتی پای‌کار بوده و هستند، اضافه کرد: تا پایان سال جاری برخی مراکز بار همچون شرکت آلومینیوم المهدی به خطوط ریلی متصل می‌شوند.

ایجاد خط تراموا در بلوار ساحلی بندرعباس

سرپرست راه‌آهن هرمزگان به قابلیت ایجاد خط تراموا در بلوار ساحلی برای رونق گردشگری ، تسهیل دررفت و آمد و امکان ایجاد و اتصال قطار حومه ای به شهرک علوی  سخن گفت و افزود: متأسفانه اکثریت بندرعباس را فقط شهر صنعتی می‌بینند نباید بر روی این شهرستان  اقتصادی فقط صنعتی دید بلکه باید برای هر پروژه پیوست گردشگری در آن دیده شود.

گوگوچانی ادامه داد: این موضوع در طرح جامع راه‌آهن بندرعباس دیده خواهد شد ویکی از اهداف ما در این طرح پیشنهاد اتصال شهرک علوی به ریل است و در این برنامه همچنین اتصال مسیر بندرعباس به میناب یا جاسک را مد نظر داریم که نیاز به همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی برای عملی شدن دارد.

سیر پرونده قضایی پیمانکار

سرپرست راه‌آهن هرمزگان در خصوص طراحی میدان ورودی ایستگاه راه‌آهن که قرار بود در سال ۹۵ به سرانجام برسد گفت: پروژه احداث میدان در ورودی ایستگاه راه‌آهن بندرعباس و سایر اهداف این طرح با اختلاف پیمانکار و کارفرما تاکنون بی‌نتیجه مانده است،این موضوع در حال سیر قضایی است.

وی یادآور شد: این اطمینان را به مردم می‌دهم که پس از صدور رأی تا ۵ ماه این پروژه را به اتمام برسد.

افزایش میزان سرقت‌ها

سرپرست راه‌آهن هرمزگان در ادامه سخنان خود  از افزایش میزان سرقت‌ها در خطوط و تأسیسات و تجهیزات برقی مطالبی عنوان کرد که تاکنون منجر به حادثه نشده است و از طریق پلیس راه آهن نظارت مستمری در طول خطوط وجود دارد.

وی در رابطه با واگن‌ها حمل خودرو، گفت:در مسیر بندرعباس به تهران روزانه یک واگن برای حمل خودرو با ظرفیت ۱۰ خودرو وجود دارد که متقاضی زیاد است و شاید همین موضوع باعث طولانی شدن انتظار برای نوبت شود و در تلاشیم این موضوع را مدیریت کنیم تا زمان کمتری شهروندان در صف صدور بلیت حمل خودرو باشند.

گوگوچانی  از  کسری منابع انسانی این اداره کل سخن به میان آورد  که بخشی از نیاز بخش عملیاتی را سال گذشته برطرف شده است .

این مسئول  با اشاره به اشتغال حدود هزار و ۸۷۵ پرسنل در این اداره اظهار امیدواری کرد سال جاری و سال آینده با برگزاری آزمون استخدامی در سایر بخش‌ها نیز کمبود خود برطرف شود.

اداره کل راه‌آهن هرمزگان با واقع‌شدن در ۳ استان یزد، کرمان و هرمزگان از خروجی سوزن ایستگاه اضطراری ۲۶ تا بندرعباس ، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز نموده و در ۲۶ اسفندماه ۱۳۷۳ به بندرعباس متصل شد. مهم‌ترین ایستگاه‌های این اداره کل ایستگاه مانوری ،انشعاب ، تزرج ، گل گهر، سیرجان و خاتون آباد است. راه آهن منطقه هرمزگان بخش هایی از استان یزد، بخش هایی از استان کرمان و استان هرمزگان را در بر می گیرد که ۶۱۲ کیلومتر دو خطه را از خروجی بافق تا هرمزگان در بر می گیردو با ۲۵ ایستگاه فعال حدود ۱۵ درصد سهم شبکه ریلی در حوزه بار کشور را شامل می شود.

انتهای پیام

نظر شما