کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی میزبان نشست کتاب خوان شد

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۰۹:۴۲:۲۹
کد خبر: ۵۰۴۵۴۸
کتابخانه عمومی شهدای خلیج فارس ابوموسی میزبان نشست کتاب خوان شد
نشست کتاب خوان ماه کتابخانه شهدای خلیج فارس ابوموسی با حضور جمعی از اعضای فعال کتابخانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در این نشست اعضاء به ارائه و معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند که در ذیل به مرور تعدادی از آنها می پردازیم:

فضه ره یافته کوی فاطمه، نویسنده مریم صالحی منش/ ارائه توسط: عارفه کاظمی زاده (عضو کتابخانه)

فضه ره یافته کوی فاطمه (س)، داستان شاهزاده خانم دیروز هند است، که در ناز و نعمت می زیست  و کنیزکان خدمتش می کردند، اکنون کنیزکی لاغر و فقیر و از اصحاب صفه است. پیامبر (ص) او را به خانه گلین فاطمه و علی(ع) آورد و او آنچه در آنجا دید، در هیچ کجا ندیده بود، آن خانه ی ساده، پر از صفا و معنا و بزرگواری و وفا بود. به خانه ی علی(ع) آمد تا یاور دستهای تاول بسته و دلشکسته فاطمه باشد. فاطمه کار خانه را با او تقسیم کرد تا بهتر بتوانند خدا را عبادت کنند. او از آن همه مهربانی و لطف، به حیرت آمده بود و اکنون خود را خوشبخت ترین فرد می دانست. او در راه خدمت به دین خاندان زره ای سستی و کوتاهی نمی کرد و با جان و دل می کوشید. او با علی و فاطمه و حسن و حسین (ع) سه شبانه روز با آب افطار کرد و نان خویش را به بینوا و اسیر و یتیم بخشید.

سوار سبز پوش آرزوها، نویسنده کمال السید/ ارائه توسط: معصومه صادقی (عضو کتابخانه)

سوار سبز پوش آرزوها، داستان بلندی است از زندگی و زمانه امام هادی، عسکری و مهدی(ع) است. نویسنده ای این کتاب خواننده را به کوچه پس کوچه های این شهر طوفان خیز و نیز سامرا می برد، شهرهایی با آسمان آبی برای رامشگران و شاعران لحضت جو و آسمان پر آذرخش برای آزادگان و دین باوران و پاکدامنان، سرزمینی با خلیفه های آز اندیش آبرو به زر داده، کنیزکان پری روی فتنه افکن، عنکبوتان دسیسه، مشعل های شورش، بهاراندیشان خانه نشین و ... و اصحابی با دلهای فیروزه ای .

دانش آموز و اخلاق معاشرت، نویسنده: جواد محدثی/ ارئه توسط: آرزو رستمی (عضو کتابخانه)

این کتاب درباره معاشرت خوب و جذاب اشاره دارد. معاشرت خوب و جذاب با دیگران"هنر" است.

چگونه سخن بگوییم؟ چگونه رابطه برقرار کنیم؟ با چه کسانی و با چه معیارهای دوست شویم؟ در خانه و مدرسه و اجتماع، با پدر و مادر، با معلمان، با دوستان و افراد دیگر چه رفتاری داشته باشیم؟ برخورد شایسته با دیگران بر اساس آموزه های دینی چیست؟

این کتاب به همه ی این موضوعات می پردازد.

 

نظر شما