استاندار هرمزگان در نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی:

الگوی بهینه کشت در بخش کشاورزی به کار گرفته شود/باید مخاطرات سرمایه گذاری در کشاورزی کاهش یابد

۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۰۷:۴۰:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۷۴۵
الگوی بهینه کشت در بخش کشاورزی به کار گرفته شود/باید مخاطرات سرمایه گذاری در کشاورزی کاهش یابد
استاندار هرمزگان گفت: پایین بودن بهره وری عوامل و منابع تولید یکی از مشکلات بخش کشاورزی است و باید در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم و الگوی بهینه کشت مناسب در کشاورزی اعمال شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی استان هرمزگان با بیان اینکه قسمت عمده کشاورزی به آب وابسته است، عنوان کرد: متوسط بارندگی در کشور ما 240 میلیمتر و در استان هرمزگان 170 میلیمتر است که این آمار نشان می دهد هرمزگان در این زمینه محدودیت های بسیاری دارد.

وی کم بودن سهم نیروهای ماهر و تحصیل کرده در بخش کشاورزی را از دیگر مشکلات این بخش دانست و افزود: با وجود مشکلات و محدودیت ها، ظرفیت ها و امکانات بسیار خوبی در زمینه کشاورزی در کشور داریم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید، کشور در تولید گندم خودکفا شد و باید تلاش کنیم در تولید دیگر محصولات مهم کشاورزی نیز خودکفا شویم و وابستگی نداشته باشیم.

جادری با بیان اینکه ایران از نظر تنوع تولید محصولات زراعی و باغی در مقام هشتم جهان قرار دارد، اظهار داشت: پایین بودن بهره وری عوامل و منابع تولید یکی از مشکلات بخش کشاورزی است و باید در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم و الگوی بهینه کشت مناسب در کشاورزی اعمال شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم زیرساخت های کشاورزی توسعه و مخاطرات سرمایه گذاری و ریسک در این بخش کاهش یابد و توسعه نظام بهره برداری مناسب را در کشاورزی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه باید از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری شود، تصریح کرد: نیاز است از سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با کشاروزی حمایت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز