دستاوردهای صنایع دستی قشم در تهران به نمایش درآمد/ حضور فعال ۵ گروه صنایع دستی قشم در نمایشگاه ملی صنایع دستی

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۰۶:۳۸:۵۶
کد خبر: ۸۹۲۴۰۹
دستاوردهای صنایع دستی قشم در تهران به نمایش درآمد/ حضور فعال ۵ گروه صنایع دستی قشم در نمایشگاه ملی صنایع دستی
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از نمایش و ارائه آخرین دستاوردهای صنایع دستی قشم با هدف معرفی این محصولات در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، طاهره شهرکی با بیان این خبر، گفت: در راستای معرفی بهتر و تعیین اصالت صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان قشمی با برچسب و شناسنامه محصول (شامل نام تولیدکننده و محل تولید) در نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران عرضه شد.

وی ادامه داد: رودوزی های سنتی، محصولات تولید شده از صدف، حصیربافی و چرم تلفیقی (ترکیبی از چرم با گلابتون دوزی محلی قشم) صنایع دستی تولید شده توسط هنرمندان قشمی است که در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: صنایع دستی تولید شده توسط پنج گروه هنری از اعضای جامعه فعالان صنایع دستی قشم که شامل صنعتگران و هنرمندان شهر قشم و روستاهای برکه خلف، سهیلی و تولا بودند در غرفه ای به مساحت 50 متر مربع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

شهرکی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای معرفی صنایع دستی قشم، گفت: با هدف توانمندسازی جامعه فعالان صنایع دستی دوره های آموزشی و کلاس های توجیهی متعددی در حوزه های تولید، توسعه و ترویج صنایع دستی با حضور هنرمندان و صنعتگران جزیره قشم از سوی مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شده است.

گفتنی است سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور از تاریخ سوم تا نهم شهریورماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

 

 

 

نظر شما