مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان:

عملکرد و هزینه های شهرداری ها شفاف‌سازی شود

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۸:۵۷:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۲۶۵۱
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان، گفت:عملکرد و هزینه های شهرداری ها شفاف‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در اولین بازدید خود از شهرهای استان به اتفاق کارشناسان دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان از شهر های های بهار و لالجین بازدید کرد.

مجید درویشی در اولین برنامه ضمن دیدار و گفتگو با فرماندار شهرستان بهار در جلسات جداگانه با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بهار و لالجین گفتگو و در خصوص مسائل مختلف  توسعه شهری به بحث و تبادل نظر نشست.

درویشی در نشست با شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهر بهار عنوان کرد: تعامل و همکاری بیشتر با شهرداری ها و شوراهای اسلامی در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی امری ضروری است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان بهترین خدمت را خدمتی دانست که رضایت مردم را در پی دارد و از مسئولان فعال در مجموعه شهرداری و شورا خواست این موضوع را سرلوحه کارها قرار دهند.

درویشی در ادامه با تاکید بر اینکه عملکرد و هزینه های شهرداری باید شفاف‌سازی شود، گفت: دستگاه های اجرایی باید هماهنگ با شهرداری و شورا در شهرها به کمک مدیریت شهری بیایند.

وی شوراها را پل ارتباطی مردم با شهرداری ها بیان کرد و با تاکید بر تعامل و هماهنگی آنها با شهرداری ها و سایر دستگاه‌های مرتبط گفت:  باید تعامل و همکاری اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری افزایش یابد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان خواستار تقویت مدیریت اقتصادی شهرداری ها در حوزه های مختلف شهری شد و گفت: برگزاری این جلسات علاوه بر افزایش تعامل زمینه ساز توسعه شهری و دریافت ایده و نظرات یکدیگر خواهد شد.

درویشی شورای شهر را شورای مردمی دانست وبا تاکید بر اینکه اعضای شورای شهر باید پیگیر مطالبات مردم باشند، گفت: شورای شهر باید علاوه بر مصوباتی که برای شهرداری اتخاذ می کند طی تعامل با سایر ادارات و نهادها پیگیر تحقق مطالبات مردمی باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در سال های گذشته شوراها با فراز و نشیب ها و مشکلات فراوانی از جمله نبود منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها در برخی از شهر ها روبرو بودند، گفت: امروزه و در این شرایط بیش از هر زمان دیگر به یک راهبرد و حرکت جدید در شوراها نیاز است  

گفتنی است در این نشست برطراحی و اجرای مطالعات جمع آوری آب های سطحی شهر بهار و پیگیری طرح جامع مصوب شهربهار با توجه به حریم سیاسی آن تاکید شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان همچنین در نشست با مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر لالجین خواستار توجه شهرداران به مبلمان شهری در راستای جذب توریسم و توسعه صنعت گردشگری شد.

مجید درویشی گفت: امتیاز جهانی شدن شهر لالجین فرصت ارزنده ای برای جذب سرمایه گذاران است که باید این فرصت را قدردانست.

وی جهانی شدن لالجین را مسوولیتی سنگین برای مدیران این شهر قلمداد کرد و خواستار توجه بیشتر به رشد و توسعه کیفی شهر شد و گفت: توقع مسئولان استانی از شهر جهانی سفال لالجین بیش از این است چرا که لالجین به لحاظ جایگاه ویژه و پایلوت جهانی سفال حایز اهمیت است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری همدان در ادامه به موضوع تعرفه عوارض محلی نیز اشاره کرد و گفت: تهیه دفترچه تعرفه عوارض محلی باید متناسب با وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه باشد تا در نهایت عملیاتی شدن این دفتر چه را شاهد باشیم.

درویشی رعایت مباحث مدیریت شهری در شهرداری را نیز مهم دانست و بر اولویت‌بندی شورا و شهرداری در اجرای برنامه‌ها با هدف توسعه و جایگاه شهرت جهانی لالجین تاکید کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست اعضای شوراهای شهر نیز از تعامل بین شهرداریها و شوراها قدردانی کرده و با ارائه گزارش عملکرد شهرداری ها به بیان معضلات و مشکلات موجود پرداخته و  خواستار توجه مدیران دستگاه اجرایی در این خصوص با هدف ارتقای رضایتمندی شهروندان شدند.

همچنین در این نشست علاوه بر تاکید بر تعیین تکلیف نهایی حوزه سفال لال‌جین با محوریت شهرداری لالجین ایجاد و طراحی اقامتگاه موقت مسافران و گردشگران در شهر لالجین مورد تاکید قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز